Recuperatorii de creante se asteapta ca in acest an numarul clientilor sa se majoreze. Cel mai mare avans al restantelor apare pe facturile la utilitati si nu pentru credite, insa pe locul secund urmeaza restantele la creditele cu buletinul – cu o majorare a ponderii de la 3,8% la 6,6%. Sectorul bancar ramane cu cea mai mare pondere in numarul de cazuri de debite. Bancherii au vandut in 2011 credite neperformante de 684 mil. euro catre firmele de recuperare a creantelor, cele mai multe tranzactii fiind raportate in perioada septembrie-decembrie pentru ca multe banci au cautat sa incheie anul cu por­­tofoliile cat mai curate, potrivit Asociatiei de Management al Creantelor Comerciale (AMCC).

Tot mai multe banci de talie medie si mica au decis sa-si externalizeze activitatea de recuperare a creantelor dupa ce mult timp au incercat sa-si rezolve singure problemele cu creditele neperformante. Bancile sunt alaturi de firmele din telecom si de furnizorii de utilitati principalii clienti ai firmelor de recuperare. La nivel agregat, companiile membre AMCC, care detin 80% din piata, au cumparat si au preluat gestiunea de creante cu o valoare cumulata de 1,8 mld. euro in 2011, cu 6% mai mult decat in anul anterior. Spre comparatie, in 2009 si 2010 piata de recuprerare a creantelor a crescut cu 76% si respectiv 54%.

“Chiar daca piata nu mai creste la nivelurile anterioare, ne asteptam in continuare la o evolutie pozitiva datorita achizitiilor de portofolii. Am putea vedea fluctuatii mai mari pe piata daca bancile vor incepe sa vanda si credite neperformante acordate companiilor, intreprinderilor mici si mijlocii sau credite garantate cu ipoteca”, afirma Georg Kovacs, presedintele AMCC.

Jucatorii din piata spun ca pana acum bancile au preferat sa vanda sau sa externalizeze credite de consum si sa administreze intern creditele care aveau in spate garantii, dar in prezent exista negocieri avansate pentru vanzarea de portofolii de credite ipotecare sau corporate.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)