România nu este pregătită pentru zona euro, însă are nevoie de mai multe strategii, iar la un deficit de circa 1 milion de case trebuie neapărat o strategie de locuire inteligentă, înțeleaptă și cu fața la realitate, susține Adrian Vasilescu, consilier de strategie în cadrul Băncii Naționale a României (BNR).

Vasilescu susține că România are în prezent un deficit de aproximativ un milion de case, iar la un asemenea deficit este nevoie de “o strategie de locuire inteligentă, înțeleaptă și cu fața la realitate”.

“Când vorbim despre locuințe și despre credite pentru locuințe este o discuție foarte mare, deoarece creditul, care este un motor al economiei și un motor al bunăstării (…) este socotit astăzi pentru multă lume din societatea românească dușmanul public numărul 1.

Inamicul public numărul 1, creditul.

Uitați-vă pe Facebook, punctul de întâlnire pentru națiunea noastră și o să vedeți acolo și o să vedeți foarte multe fraze ca asta: debitorii sunt sclavii băncilor. Sigur că băncile mai au încă ceva timp până să se maturizeze. (…). Însă noi suntem în situația de a gândi despre o strategie românească sau despre mai multe strategii, dar avem nevoie de o strategie de locuire. Lumea crede însă așa: băncile în perioada 2004/2005 — 2008 au avut bani cu ghiotura, au dat credite cu două mâini, lumea a luat cu zece mâini și s-au făcut nenumărate case. Acum doi ani apărea informația că 900.000 de familii sunt în situația de a fi aruncate din casă pentru că nu și-au plătit creditele, dar niciodată restanțele la creditele pentru case nu au depășit 10%, nici în perioadele cele mai grele și atunci făcând un calcul s-a ajuns la concluzia că s-au construit 9 milioane de case pe credite. Analizele de piață spun însă că toate creditele imobiliare nu sunt mai mult de 340.000, deci nu 9 milioane. Adică 340.000 de credite imobiliare din totalul de 7,4 milioane de credite”, a explicat consilierul BNR care a participat la a III-a ediție a Conferinței ”Strategia de dezvoltare a României”.

 

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)