Peste 1.000 de români au depus anul acesta, la CSALB, o cerere de conciliere cu banca sau IFN-ul. Acest prag a fost depășit pe 30 octombrie 2018. Cel mai probabil, numărul cererilor până la finalul lunii decembrie 2018 va fi mai mult decât dublul celor înregistrate în 2017, când 505 consumatori s-au adresat Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB).

Din totalul cererilor, mai mult de 200 au venit prin aplicația online care a devenit operațională pe site-ul www.csalb.ro în urmă cu doar trei luni.

Prima cerere înregistrată la Centru a fost în martie 2016.

Dosarele rezolvate, de 7 ori mai multe decât în 2017

În urma negocierilor purtate cu băncile, 280 de români au găsit o soluție la problemele lor, în primele zece luni ale anului, față de doar 40 în aceeași perioadă din 2017.

„De la începutul anului am trecut de 430 de dosare constituite și am ajuns la 280 de dosare în care consumatorii și băncile au ajuns la o soluție comună, ceea ce demonstrează o creștere certă a activității CSALB și, implicit, un grad de conștientizare și de interes tot mai mari, la nivelul cetățeanului, în ceea ce privește soluționarea pe cale amiabilă a nemulțumirilor cu băncile”, a declarat Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare al CSALB.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)