Băncile refuză 80% din solicitările de soluționare alternativă a litigiilor formulate de Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) pentru consumatori.

“La data de 21 octombrie, 33 de dosare erau în lucru, 35 erau în faza de filtru și 105 dosare sunt clasate. Din cele 105, 84 sunt cele care au fost refuzate de către bănci, 21 au fost clasate din întârzierile consumatorilor. Raportul este de 4 la 1”, a declarat directorul Centrului director CSALB, Liviu Fenoghen, într-o conferință de presă, scrie Agerpres.

Potrivit datelor prezentate, comercianții au refuzat soluționarea prin proceduri SAL pentru că există un dosar înregistrat pe rolul instanței, au încercat să contacteze direct consumatorul, au inițiate procedurile de executare silită, au făcut mai multe oferte, dar toate au fost refuzate de consumator, anterior sesizării de către consumator a CSALB.

Cele mai frecvente solicitări ale consumatorilor se referă la restituirea comisionului de risc perceput pentru un credit, rescadențarea creditului, diminuarea ratei lunare, în situațiile în care consumatorul apreciază că ratele lunare au fost mărite de comerciant în mod abuziv, returnarea comisionului de administrare, a comisionului de monitorizare ori a altor categorii de comisioane care — în percepția consumatorilor — au fost reținute în mod nejustificat, restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv, în accepțiunea consumatorilor, reducerea marjei dobânzii și înghețarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit (în CHF), declararea creditului ca fiind scadent anticipat, fără respectarea condițiilor contractuale, calcularea și plata ratelor în lei, la cursul de schimb valutar de la data încheierii contractului, eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, privind aplicarea de dobânzi penalizatoare, radierea înregistrărilor din biroul de credit etc.

 

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)