Foamea de euro a bancilor au condus la o situatie de mult asteptata pe piata depozitelor: dobanzile la depozitele in euro au tot crescut, ajungand in prezent la 5%. Dupa ce BRD si Alpha Bank au anuntat dobanzi de 5% la economiile in euro si alti bancheri sunt dispusi sa creasca dobanzile. Banca Italo Romena a lansat astazi Depozitul la termen „Bine crescut” pentru fonduri in lei si euro depozitate pe o perioada de 12 luni, oferind rate de dobanda foarte avantajoase. Banca plateste o dobanda de 6,75% p.a. pentru depozitele constituite in lei, in timp ce pentru cele constituite in euro rata de dobanda este de 4,3% p.a., aceste rate ramanand fixe pe toata perioada de constituire a depozitului, indiferent de evolutiile pietei. Depozitul se adreseaza persoanelor fizice, avand ca valoare minima de constituire 4.000 de lei, respectiv 1.000 de euro. Pe langa dobanzile foarte avantajoase, in ziua scadentei depozitului, deponentii nu delatesc comisioane pentru retragerea fondurilor depuse si a dobanzilor acumulate.

 

Bancile n-au euro

De ce cauta bancile euro? Bancile inregistreaza un deficit de lichiditate in euro care a ajuns sa se reflecte in dobanzi la depozite care urca in tot mai multe cazuri la 4% pe an si pot atinge chiar varfuri de 5% pe an. Acesta este efectul palpabil al politicii bancilor din zona euro de a-si lasa filialele locale sa se finanteze singure. Paradoxal, acest deficit nu este reflectat in evolutia cursului leu/euro, care ramane fixat in jurul pragului de 4,35 lei/euro.”Normal ca este deficit de lichiditate in valuta intr-un context in care este absolut clar ca bancile depind de finantarea externa mai scumpa si mai greu accesibila. Fiecare banca are posibilitatile ei de finantare, iar dobanzile la depozite au ajuns la niveluri foarte ridicate, ca sa nu zic chiar aberante. Daca platesti 5% la depozitele in euro, cu cat dai credite?”, comenteaza Ionut Dumitru, economistul-sef al Raiffeisen Bank, in ZF

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)