Depozitele constituite de populație în lei au scăzut, în luna iulie față de iunie 2016, pentru prima dată în ultimele 11 luni, însă ca ritm anual se mențin pe plus, cu un avans de 10,5%, reiese din datele publicate miercuri de Banca Națională a României (BNR).

“Depozitele în lei ale gospodăriilor populației au scăzut cu 34,6 milioane de lei, până la 97,425 miliarde de lei. (…) Depozitele în lei ale persoanelor juridice (societăți nefinanciare și instituții financiare nemonetare) s-au redus cu 3,3 la sută, până la 75,084 miliarde lei”, se arată în comunicatul BNR.

Comparativ cu iulie 2015, depozitele în bănci au crescut cu 12,2% pe seama economiilor în lei realizate de companii, unde s-a consemnat un avans anual de 21,4%. În același timp, economiile în lei ale persoanelor fizice au înregistrat un ritm anual de creștere de 10,5%.

”Depozitele în valută ale rezidenților gospodării ale populației și persoane juridice (societăți nefinanciare și instituții financiare nemonetare), exprimate în lei, s-au majorat cu 0,4%, până la nivelul de 84,663 miliarde de lei (exprimate în euro, depozitele în valută au crescut cu 1,67%, până la 18,96 miliarde de euro). Comparativ cu aceeași lună a anului precedent, depozitele în valută ale rezidenților exprimate în lei au crescut cu 6,9% (exprimate în euro, depozitele în valută ale rezidenților s-au majorat cu 5,5%); depozitele în valută ale gospodăriilor populației exprimate în lei au crescut cu 7,3% (exprimate în euro, depozitele în valută ale gospodăriilor populației s-au majorat cu 5,9%), iar depozitele în valută ale persoanelor juridice (societăți nefinanciare și instituții financiare nemonetare) exprimate în lei au crescut cu 6,2% (exprimate în euro, depozitele în valută ale rezidenților persoane juridice s-au majorat cu 4,8%)”, se mai arată în comunicatul BNR.

Astfel, valoarea totală a depozitelor constituite în bănci de populație și firme s-a diminuat cu 0,9% în iulie față de iunie 2016.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)