Profesionisti din domeniul bancar, avocati  si presedintele ANPC, Marius Dunca, vor participa, luni, 21 septembrie, la un eveniment dedicat celor preocupati de relatiile actuale dintre consumatorii de servicii financiare si cei care le ofera.  Conferinta “Retail Banking: Relatia cu consumatorul de servicii financiare” este organizata de Oxygen-Events cu sprijinul Asociatiei Romane a Bancilor, Asociatia Societatilor Financiare din Romania (ALB), Consiliul Patronatelor Bancare din Romania, Banca Comerciala Romana si Banca Transilvania, potrivit unui comunicat de presa remis BankingNews.ro

Evenimentul moderat de Gabriela Folcut, presedintele Comisiei de Comunicare din ARB va aduce la masa dezbaterilor pe: Liviu Stancu – secretar de stat Ministerul Justítiei, Marius Dunca, presedinte ANPC, Florin Danescu, presedinte executiv Asociatia Romana a Bancilor, Oana Petrescu, director executiv Consiliul Patronatelor Bancare din Romania, Dana Demetrian, vicepreşedinte Retail Banking BCR, Eugen Radulescu, director BNR, Paul Anghel, director general ANPC, Gabriela Nistor, director Banca Transilvania, Marian Ignat, director BCR, Alexandru Berea, director BCR, Adriana Ahciarliu, secretar general Asociatia Societatilor Financiare – ALB Romania, Calin Rangu, director ASF & presedinte IFS, Ruxandra Avram, sef de serviciu BNR, Alexandru Stanescu, Consultant, Trade & Competiveness Global Practice World Bank, Stan Tirnoveanu, Senior Partner ZRP

In sesiunea de dimineata reprezentanti ai Bancii Nationale si ai Bancii Transilvaniei vor face o analiza a evolutiei creditarii in retail banking, Banca Comerciala Romana va vorbi despre mobilitatea in retail banking si modul in care se transforma solicitarile si nevoile clientilor in relatia cu banca.

Reprezentantii Asociatiei Romane a Bancilor spun ca “asistam la reglementari noi pe zona consumatorilor care trebuie mediatizate corespunzator pentru a putea fi intelese şi aplicate in litera legii. Insolventa persoanelor fizice, Solutionarea Alternativa a Litigiilor cat şi Directiva privind creditul ipotecar sunt reglementari care se vor aplica efectiv din 2016. Reglementatorii europeni incurajeaza folosirea formelor alternative de solutionare a diferendelor dintre consumatori si profesionisti pentru a asigura stingerea amiabila a litigiilor si evitarea costurilor asociate cu actiunile juridice.” In sprijinul acestei afirmatii vine avocatul Stan Tirnoveanu care va prezenta cateva aspecte specifice ale legii insolventei persoanelor fizice cat si modalitatile de declarare a falimentului personal, ce implica acest lucru, dar si care sunt alternativele acestui demers: medierea si concilierea bancara, instrumente care pot scuti clientul aflat in dificultate de procesul neplacut al falimentului personal.

Este suficienta constrangerea prin reglementari sau e nevoie de activitate mai ampla pe partea de constientizare? Da, un subiect actual care va deschide cea de a doua parte a conferintei si va aborda diverse aspecte referitoare la gasirea de catre institutiile financiare a unor noi solutii pentru recastigarea increderii clientilor, clienti care au vazut in ultimii ani si reversul medaliei serviciilor bancare, costuri, obligatii, etc; un ajutor in acest sens l-ar putea oferi sociologul Dorin BODEA de la Result Development care va face un experiment interesant privind castigarea increderii si mai ales ce inseamna si cat ne costa pierderea ei.

Marius Alexandru DUNCA, Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor prezent la conferinta afirma : ”Castigarea increderii consumatorilor de servicii financiare este un deziderat care poate fi realizat doar prin respectarea acestora. In momentul in care fiecare ”bancher” din Romania va intelege ca si el este, in primul rand, consumator si va incepe sa gandeasca serviciile financiare, in totalitatea lor, din aceasta perspectiva, doar atunci se poate afirma ca serviciile financiare merita increderea consumatorilor.”

 

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)