Florin Dănescu, președintele executiv al Asociației Române a Băncilor, face un apel către debitorii instituțiilor financiare care doresc să beneficieze de facilitățile de amânare a ratelor la credite, conform reglementărilor OUG 37/2020, să apeleze la toate mijloacele de transmitere a solicitărilor, pentru că băncile sunt pregătite să proceseze toate cererile care vor fi efectuate. ”Nu este nevoie de precipitare pentru că situația se rezolvă într-o dinamică bună și obiectivă. Este timp până la jumătatea lunii mai 2020 pentru depunerea acestor solicitări. Unele bănci și-au dublat sau triplat capacitatea de comunicare și preluare a cererilor tocmai pentru a răspunde tuturor clienților”, ne-a menționat Florin Dănescu.

Potrivit estimărilor Asociației Române a Băncilor, până în prezent au fost deja efectuate peste 150.000 de solicitări din partea debitorilor persoane fizice și circa 10.000 de cereri ale companiilor. Volumele înregistrare în momentul de față reprezintă aproximativ 10% din totalul celor două tipuri de clienți. ”Este foarte greu să apreciem care va fi numărul final de solicitări, pentru că numai clienții știu cu adevărat în ce situație sau cât de afectați sunt. Ceea ce pot spune însă este că săptămâna viitoare ar putea fi relevantă în anticiparea volumului total de cereri de amânare a ratelor ce vor fi procesate”, ne-a subliniat bancherul. Numărul solicitărilor a crescut mai accelerat de la începutul acestei săptămâni, când au fost publicate în Monitorul Oficial normele de aplicare a OUG 37/2020. ”Sunt foarte multe telefoane. Liniile sunt încinse în intervalul orar 11-16, când unele apeluri nu pot fi preluate din păcate, fapt pentru care ne cerem scuze în numele industriei bancare. Se observă astfel o creștere foarte rapidă a numărului de cereri”, ne-a declarat Florin Dănescu.

În opinia sa, analizând evoluția din ultimele zile și tipologia solicitărilor, se poate observa că foarte mulți clienți cântăresc cu mare responsabilitate și atenție necesitatea facilităților pe care le-o conferă moratoriul Guvernului. ”Mulți clienți realizează că o solicitare făcută pentru un termen mai lung îi va încărca fără rost pentru perioada următoare. Astfel, avem clienți care cer amânări pe perioade mai scurte, ceea ce înseamnă că oamenii judecă cu obiectivitate, fără precipitare care este cu adevărat nevoia. Există totodată și clienți care în momentul în care văd noul scadențar renunță la această facilitate”, ne-a explicat Florin Dănescu.

Bancherul subliniază că toți clienții care vor face solicitări de amânare a ratelor la credit vor beneficia automat. ”Se face o declarație pe proprie răspundere, băncile nu calculează dacă un client este afectat sau nu și de asemenea nu resping solicitările venite. Amânarea își produce efectele din momentul solicitării, chiar dacă răspunsul băncii sosește în termenul de 15 zile prevăzut de lege”, a conchis Florin Dănescu.

Analizând portofoliile individuale ale fiecărei bănci și, de asemenea, modul în care evoluează numărul cererilor, publicația online www.BankingNews.ro estimează că, la sfârșitul perioadei prevăzute de OUG 37/2020, un volum de aproximativ 30-35% dintre debitori vor apela la amânarea la plată a ratelor. Această evaluare are în vedere și faptul că în general în primele zile de la apariția unor facilități legiferate se fac cele mai multe solicitări, în urma entuziasmului de moment.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)