Se spune ca marti ar fi o zi ghinionista. Insa pentru clientii BCR cat si pentru banca, luni a fost o zi de cosmar! 11 clientii ai BCR Arges au reclamat furtul a 2 mil. euro din casetele de valori detinute la banca. Este un caz de interes, care i-a amploare, fara precedent in randul bancilor romanesti. Acest lucru este sustinut si de modul in care clientii au descoperit furtul: au vazut stirea la TV si imediat s-au gandit ca si ei pot fi afectati.

BCR a incercat sa se apere, insa pagubitii acuza institutia de neglijenta si chiar implicare. Clientii au dezvaluit presei ca banca nu detine chei noi pentru fiecare client care inchiriaza o caseta de valori. Acest lucru se intampla doar daca cheia este furata. Mai mult, acestia sustin ca fabricarea unei copii este facila, prin mulaj. Si acuzatiile nu se opresc aici. Pagubitii cred ca implicarea unui angajat al sucursalei BCR este “cheia” acestei operatiuni.

Metoda de furt:

Pagubitii spun ca, atunci cand voiau sa umble la cutiile de valori, un angajat al BCR le descuia partial caseta cu o cheie cu o jumatate de rotatie. Apoi, titularul isi introducea propria cheie si termina operatiunea, timp in care angajatul bancii se retragea. Cand renunta la cutie, proprietarul preda cheia care mergea la un alt client. Insa, intre timp, isi putea face mulaj dupa cheie.

“Eu acum pot sa le demonstrez cum se poate fura foarte usor! Eu am avut, inainte, casuta 67, pana s-o iau pe asta, nu puteam sa fac mulaj dupa ea?! Si pe urma veneam si, dom’le, vreau alta casuta!”, declara presei Eugen Florea, client pagubit.

Clientii acuza BCR de neglijenta!

Vineri seara, un barbat din Pitesti a reclamat Politiei ca din cutia de valori depusa la sucursala BCR din centrul orasului i-ar fi disparut bani si bijuterii in valoare de 500.000 de lei. Ulterior, fiul barbatului declara ca din cutia de valori au fost furati 130.000 de dolari si 49.000 de lei, precum si bijuterii din aur si un ceas vechi de o suta de ani.

 

Luni, situatia devine grava!

Luni, o familie din Arges a reclamat la politie disparitia a 131.000 de euro din cutia de valori de la sucursala BCR din centrul Pitestiului. Pagubitii spuneau ca nu au mai mers la unitatea bancara de aproximativ un an, atunci cand au facut ultima depunere, si ca au decis sa verifice cutia de valori dupa ce au vazut, la sfarsitul saptamanii, cazul barbatului care a sesizat ca i-ar fi fost furati bani si bijuterii in valoare de 500.000 de lei, potrivit Mediafax.

Luni dupa-amiaza, alte doua familii au reclamat Politiei disparitia unor mari sume de bani din cutia de valori a aceleiasi banci. Astfel, un barbat a reclamat ca i-au disparut din cutia de valori a bancii 400.000 de euro, in timp ce o femeie a sesizat dispariatia din cutia de valori a 130.000 de euro.

Marti dimineata, un barbat a reclamat Politiei disparitia a 200.000 de euro dintr-o cutie de valori a aceleiasi banci.

Pozitia BCR:

“Ceea ce va pot spune este ca procedurile noastre acorda maxima importanta sigurantei clientilor. In acest moment, colaboram cu Politia si le-am pus la dispozitie toate probele materiale si inregistrarile video, insa din indiciile si din semnele momentane nu exista implicare a angajatilor bancii. Ceea ce va putem spune, de asemenea, este ca, din punct de vedere contractual, nu exista obligatia legala de a despagubi clientii, insa in acelasi timp vom evalua orice obligatie morala pe care o avem in sensul despagubirii, cu ajutorul organelor acreditate.(…) Nu exista niciun semn in ceea priveste complicitatea unui angajat al bancii, momentan nu exista indicii in acest sens. Politia face investigatii preluand probele materiale de la fata locului si inregistrarile video”, a declarat Ionut Stanimir.

Stanimir a descris jurnalistilor sistemul de securitate al bancii din zona de Tezaur si procedura deschiderii unei casete de valori, cu “trei bariere de securitate”, precizand ca in niciun moment “un angajat al bancii nu vede, nu observa, nu are idee ceea ce se afla in interiorul acesteia”.

“Va pot descrie sistemul de siguranta pentru a clarifica acest aspect, iar in ceea ce priveste actiunea raufacatorilor va trebui sa intrebati Politia. in ceea ce priveste accesul la camera de Tezaur exista trei bariere de securitate, intrarea in banca, securizata si monitorizata, intrarea in zona de acces de tezaur la subsol, monitorizata si securizata, precum si usa de tezaur securizata, iar inauntrul tezaurului nu pot exista camere de luat vederi. Clientii nu sunt insotiti de consilierii bancii in momentul in care acceseaza casetele de valori. Deschiderea unei casete de valori se face cu doua chei, una a bancii si una a clientului, ambele individuale, iar consultarea casetei de valori se face exclusiv de catre client, care e singur, in niciun moment un angajat al bancii nu vede, nu observa nu are idee ceea ce se afla in interiorul acesteia”, a spus directorul de comunicare al BCR.

Se pare ca BCR nu s-a gandit la modul acesta de operare!

Chestionat daca se schimba incuietorile in momentul in care o caseta de valori este inchiriata de alt proprietar, directorul de comunicare al BCR a precizat ca o sa verifice “acest aspect”, iar intrebat din nou daca se poate face un mulaj dupa cheie Stanimir le-a spus jurnalistilor ca nu poate comenta si i-a indemnat iarasi sa intrebe Politia despre o asemenea situatie.

Intrebat, de asemenea, daca exista o cheie universala a bancii pentru toate cutiile din unitate sau o cheie a bancii pentru fiecare cutie, Stanimir a raspuns: “Depinde de la banca la banca, momentan nu pot face alt comentariu, in acest moment acestea sunt precizarile pe care le pot face. Asteptam detalii suplimentare, deocamdata atat pot declara”.

“Revizuire primesc, dar despagubire?”

Directia de Comunicare a BCR, trimis marti seara, un comunicat de presa in care se precizeaza ca, in urma incidentului, se va face “o revizuire completa a standardelor de securitate si procedurilor aferente in cadrul tuturor locatiilor unde este oferit acest serviciu” si se reaminteste faptul ca “banca ofera serviciul de inchiriere a casetelor de valori fara a solicita clientilor declararea continutului acestora”.

Banca va evalua “obligatia morala” de a despagubi clientii, chiar daca nu exista o obligatie contractuala.

Numarul reclamatiilor privind disparitia de bani din cutii de valori de la sucursala BCR din centrul Pitestiului a ajuns la opt, dupa ce marti dupa-amiaza alte trei persoane au facut plangeri la Politie in acest sens, surse judiciare afirmand ca exista doi suspecti in acest caz. Potrivit unor surse din randul anchetatorilor, exista doi suspecti principali in acest caz, intre care un cetatean strain.
BCR va fi actionata in judecata

Una dintre familiile pagubite spunea ca persoanele carora le-au disparut bani si bijuterii din cutiile de valori de la sucursala BCR din centrul Pitestiului se vor constitui intr-o asociatie si vor da in judecata banca.

“Noi suntem clienti de buna-credinta si ceea ce reclamam ca ne-a disparut asa si este. Vrem sa ne supuna la detectorul de minciuni ca sa vada daca spunem adevarul sau nu. O sa ne constituim intr-o asociatie a pagubitilor si o sa actionam banca in judecata”, a declarat o pagubita.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)