În 2016, Raiffeisen Bank a înregistrat de creșteri de două cifre, indiferent dacă vorbim de tranzacționare pe card de credit sau de vânzări, iar din punct de vedere al volumelor tranzacționate pe carduri de credit, s-a obținut o creștere de circa 20%, aceeași evoluție observându-se la conturile noi, a subliniat Gabriel Chenescu, Manager Card de Credit în cadrul Raiffeisen Bank, în cadrul celei de-a IV-a ediții a Conferinței „Eu plătescu cu cardul”, organizată de publicației online www.BankingNews.ro.

„Motorul care a generat această creștere au fost ratele fără dobândă, pe acest segment având o majorare de peste 30%”, a mai spus managerul diviziei caduri de credit din cadrul Raiffeisen Bank.

Banca este cel mai important jucător de la noi pe segmentul carduri de credit, iar creșterea accelerată a pieței pe acest segment nu este o problemă, din perspectiva riscului, consideră Gabriel Chenescu. Reprezentantul Raiffeisen Bank anticipează o majorare puternică a portofoliului băncii și în 2017, atât ca număr de carduri, cât și ca tranzacții.

„Cred că ultima noastră grijă este că am avea o creștere nesănătoasă a cardurilor de credit. Strategic, pentru Raiffeisen Bank, cardul de cumpărături rămâne între principalele două produse promovate pe partea de vânzare. Vom stimula evoluția prin vânzarea cash – loan și prin partea de tranzacționare. În 2017, ne așteptăm la o creștere cu 25% pe segmentul carduri de credit pe partea de vânzare, iar pe balanță, deci folosirea acestora, la un avans de 15 – 20%. Partea de tranzacții online e o prioritate, iar aici există o tendință de creștere cu 2 cifre, mai ales că plecăm foarte de jos. Așadar un avans de 15-20% ar fi optimist”, a mai precizat Gabriel Chenescu.

Și segmentul cardurilor business e important și reprezintă un focus pentru bancă. Însă, „trebuie văzut care poate fi valoarea adăugată a acestui produs, iar deocamdată suntem la 100.000 de unități în portofoliu. Cunoașterea istoricului clientului, poate fi diferențiatorul în creșterea pe acest segment”, susține specialistul.

Frenezie a cererilor de instalare POS

Gabriel Chenescu s-a referit și la legea cash-back, dar și la provocările pe care aceasta le ridică pentru bănci.

„În ceea ce privește legea cash-back, observăm, asemeni colegilor noștri, aceeaşi frenezie pentru solicitări pe POS. Cred că e de preferat ca prevederile legale să fie emise mai clar de la început, aşa încât componenta de implementare să fie mai simplă. Cash back-ul este însă doar începutul, provocările vor fi PSD2 şi componenta de modificare a prevederilor privind protecţia consumatorilor. Revenind la cash-back, cred că provocarea nu este montarea POS-urilor, ci menținerea acestora active, deci gradul de utilizare al lor”, a spus managerul Raiffeisen Bank.

În ceea ce privește educația financiară, oficialul Raiffeisen Bank a spus că aceasta începe încă de la prima interacțiune cu clientul.

„Educația financiară e o provocare pentru toate băncile, iar la Raiffeisen Bank începe de la momentul în care interacționăm cu un client nou-nouț și îi explicăm care produs i se potrivește cel mai bine, fie că vorbim de cash loan sau card de credit. Ulterior, promovăm comportamente dezirabile din punct de vedere tranzacționare. O componentă de educație este și trecerea de la extras trimis prin căsuța poștală la cel din online, trimis pe mail”, a spus reprezentantul Raiffeisen Bank.

Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Transilvania, BCR și Banca Românească – Membră a Grupului National Bank of Greece – Parteneri Principali, Visa, Mastercard, BRD – Groupe Societe Generale și Raiffeisen Bank – Parteneri, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)