Publicatia online www.bankingnews.ro a preluat în ultima vreme tot mai multe întrebări din partea cititorilor privind soluțiile de care pot beneficia în cazul în care nu se mai pot califica la condițiile noului moratoriu promovat de Guvernul României, care prevede faptul că debitorii care și-au amânat deja plata ratelor pe o perioadă de 9 luni nu mai pot apela o asemenea facilitate. Guvernul a decis, prin ordonanță de urgență, noi condiții pentru suspendarea rambursării creditelor (CITEȘTE AICI), urmând ca în zilele următoare să apară și normele de aplicare.

BankingNews a solicitat tuturor băncilor detalii referitoare la situația clienților care au beneficiat deja de amânarea la plată pentru intervalul maxim, însă nu pot relua din ianuarie 2021 rambursarea efectivă a împrumuturilor. Practic, am urmărit să aflăm dacă instituțiile financiare au în vedere promovarea unor noi programe proprii de susținere adresate acestor debitori sau se mizează pe ideea de abordare a fiecărui caz în parte, prin identificarea unor soluții personalizate.

”În ceea ce privește decizia de prelungire a amânării ratelor în 2021, clienții noștri care nu îndeplinesc condițiile de eligibilitate din Ordonanța de Urgență 227/2020 trebuie să știe că vor primi o ofertă personalizată, în funcție de situația fiecăruia dintre ei, și ne referim aici la dificultățile cu care se confruntă și perspectivele de recuperare financiară. Prin urmare, vom identifica cele mai eficiente soluții pentru adaptarea obligațiilor de plată la venitul lor actual sau la situația în care se află aceștia. Vrem să îi asigurăm pe clienții noștri că tratăm punctual fiecare situație în care aceștia nu pot să își achite ratele. Situațiile diferă de la caz la caz și, înainte de a propune o soluție, căutăm să înțelegem de unde provin provocările financiare, dacă există perspective de redresare și cum putem stabili o relaxare a obligațiilor de plată. Mai mult, clienții Garanti BBVA trebuie să știe că, indiferent de evoluția lucrurilor, vom fi alături de ei, și vom face eforturi pentru a identifica cele mai bune soluții, care ne pot ajuta să depășim împreună această perioadă plină de provocări”, au menționat, pentru BankingNews, reprezentanții Garanti BBVA.

În opinia oficialilor instituției de credit, moratoriul public, decis la sfârșitul lunii martie 2020, a reprezentat o măsură bună luată de autoritățile române, deoarece a oferit sprijin clienților care se confruntau cu dificultăți în plata ratelor lunare.

”Această măsură le-a permis acestora să își păstreze resurse pentru cele mai importante cheltuieli, cum ar fi produsele alimentare și cele de bază, și să își achite în continuare facturile, într-o perioadă în care mulți români și-au pierdut locurile de muncă sau și-au văzut salariile reduse. Înțelegem importanța acestei măsuri și am făcut toate demersurile necesare pentru a fi alături de clienții noștri, sprijinindu-i într-un mod rapid și transparent”, au explicat reprezentanții Garanti BBVA.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)