Potrivit ultimelor date statistice, în România sunt deja peste 8 milioane de utilizatori de Facebook, iar numărul acestora crește considerabil, de la an la an. Ținând cont de această cifră, dar și de faptul că rețelele de socializare reprezintă în prezent principala sursă de informații pentru utilizatori, banking-ul tradițional nu mai este singura opțiune. Rețelele de socializare deschid noi oportunități pentru bănci și le provoacă pe acestea să comunice cu clienții în forme care depășesc convenționalul.

Ceea ce oferă social media băncilor este opțiunea de a putea fi mereu conectați cu clienții, de a afla în timp real ce apreciază ei, dar și aspectele legate de serviciile și produsele instituției financiare, pe care ei le-ar dori îmbunătățite. În același timp, prezența în social media le permite băncilor să își formeze, așa cum orice brand își propune, o comunitate.

În același timp, băncile învață acum să atragă și să fidelizeze o nouă generație de clienți, millennials pentru care conectarea sociala 24/7 și accesul la informație sunt esențiale.

Garanti Bank este una dintre băncile de pe piața locală active în social media, care au decis să comunice cu clienții acolo unde sunt cel mai des prezenți, adică pe rețelele de socializare. Am construit o strategie de comunicare dedicată, în care accentul cade nu doar pe a oferi simple detalii despre produsele băncii, ci și informații orientate către educație financiară, responsabilitate socială sau care au drept scop atragerea atenției asupra tradițiilor românești și a locurilor deosebite din țară.

O componentă importantă a comunicării pe Facebook pentru Garanti Bank este și promptitudinea în a răspunde la întrebările pe care clienții sau potențialii clienți le-ar putea avea cu privire la activitatea băncii.

Garanti Bank este și una dintre cele trei bănci din România care au un cont de Instagram. În același timp, banca își consolidează și comunicarea B2B, prin intermediul platformei LinkedIn unde banca vine, ca și pe Facebook, cu un conținut informațional bogat.

Astfel, banca se adaptează noilor trenduri în comunicare, care provoacă instituțiile financiare să devină “bănci inteligente”. Băncile inteligente comunică multichannel și sunt mai aproape ca niciodată de clienți, mai alerte, mai prezente și mai atente pentru a înțelege nevoile clienților.

Material realizat de reprezentanții Garanti Bank.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)