”Am încercat să facem conştiente autorităţile în legătură cu impactul modificării Legii cash-back într-un interval atât de scurt. Prin noul proiect de lege, pragul, care fusese coborât de la 100.000 de euro la 10.000 de euro (n. r. – cifra de afaceri lunară a companiilor care trebuie să instaleze terminale POS), acum este mutat la 50.000 de euro. Am făcut un nou studiu de impact, iar numărul comercianților ce ar trebui să monteze POS-uri s-a redus la 9.000 de unități, majoritatea fiind în mediul urban. Prin urmare, dacă acest proiect de lege va avea finalitate se pierd exact beneficiile configurate la început, respectiv bancarizarea mediului rural”, a subliniat George Anghel, Directorul Executiv al Asociației de Plăți Electronice din România (APERO), în cadrul celei de-a IV-a ediții a Conferinței ”EU plătesc cu cardul”, organizată de publicația online www.bankingnews.ro.

Potrivit prevederilor actuale ale legii care este deja în vigoare, 70.000 de comercianţi noi ar trebui să îşi instaleze un terminal POS. Totuși, conform statisticilor, industria se confruntă cu o problemă legată de faptul că poderea terminalelor inactive este foarte ridicată, aproximativ 30% dintre POS instalate nefiind utilizate.

”Normele de aplicare ale legii trebuiau să fie gata la 31 ianaurie 2017. Numai din perspectiva obligativității de a avea terminal POS, legea este 100% aplicabilă, existând deja norme. Pentru operațiunea cash-back trebuie lămurit însă ce se întâmplă cu bonul, cu comisionul, cu avansul în numerar, iar toate aceste aspecte vor fi aplicabile doar când normele vor fi publicate”, a menționat oficialul APERO.

Înrolarea persoanelor juridice pe platforma Ghiseul.ro ar însemna creșterea volumelor tranzacționate

2016 a fost cel mai bun an pentru platforma Ghiseul.ro, cu creșteri neașteptate din punctul de vedere al tranzacțiilor, al numărului de utilizatori și al volumelor. După șase ani de funcționare avem 297 de primării înrolate, mai bine de 223.000 de conturi, 7 milioane de contribuabili care pot găsi informații despre debitele pe care le au de plătit și mai bine de 137 milioane de lei tranzacționate prin platformă.

Din 2011 până acum se mențin curbele de creștere, cifrele însă sunt tot mai mari. În primele trei luni ale anului curent, platforma Ghiseul.ro depăşeşte în mod sistematic tot anul anterior. Ianuarie, februarie și martie 2017 au însemnat o creștere de 260% a numărului de credențiale, de 215% a numărului de tranzacții și aproape 260% din perspectiva volumelor.

”Utilizatorii au tot mai multă încredere în sistem. Există cerere pentru deschiderea platformei pentru persoanele juridice unde valoarea medie tranzacționată este mult mai mare. Astfel, valoarea medie tranzacţionată pe Ghiseul.ro de persoane fizice este de 252 de lei, în timp ce valoarea medie tranzacţionată pe persoane juridice pe platforma e-Tax, care este replica Ghiseul.ro pentru persoane juridice, este de 1.500 de lei. Deci, intrarea persoanelor juridice în Ghiseul.ro va determina o creștere semnificativă a volumelor tranzacționate prin platformă. În ceea ce privește categoriile de plăţi din Ghiseul.ro, observăm că 57% din volumele tranzacționate vin din zona de taxe şi impozite locale, 8% din partea ANAF, 9% sunt amenzi şi 18% este contribuția domenii.ro”, a precizat George Anghel.

Taxele către ANAF trebuie plătite la termenele menționate

În ceea ce privește ANAF, momentan platforma Ghiseul.ro afişează toate debitele valabile la nivelul întregului an. Deci vom găsi informații despre impozite și taxe care încă nu sunt ajunse la termen, ci urmează să fie plătite către ANAF.

Acestea nu trebuie plătite înainte de termenele menționate în platformă, deoarece ANAF, datorită unor reglementări legale, nu poate opera plata, dacă e făcută înainte de termen. Astfel, riscăm să facem plata către ANAF iar ea să nu fie înregistrată în termenul care este menționat în platformă. ”Aici urmează să mai rafinăm soluția pe care o agreăm cu ANAF”, a explicat Directorul Executiv al Asociației de Plăți Electronice din România.

Conferința ”EU plătesc cu cardul” este un proiect dezvoltat de publicația online www.bankingnews.ro cu susținerea Asociației Române a Băncilor şi Asociaţiei de Plăţi Electronice din România, în calitate de Parteneri Instituţionali, Banca Transilvania, BCR și Banca Românească – Membră a Grupului National Bank of Greece – Parteneri Principali, Visa, Mastercard, BRD – Groupe Societe Generale și Raiffeisen Bank – Parteneri, cărora le mulțumim, pe această cale, pentru implicare.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)