Maurizio Poletto (Creative Manager and Managing Director George Labs, hubul de inovație digitală al Erste Group), Isabella Frey (Group Owner George App, George Labs), Christa Maier (Group Product Owner George Desktop, George Labs), Tudor Georgescu (Project Manager, George Labs), Cristian Mustață (Șef Departament Strategie Digitală, BCR) și Mihai Sandu (Supervizor Transformare Digitală BCR) sunt câțiva dintre tinerii care au contribuit la crearea platformei George, deținută de Erste Bank și lansată de curând de BCR și în România.

Mai mulți membri ai echipei hubului de inovație digitală al Erste Group au venit în fața reprezentanților mass-mediei locale pentru a le oferi detalii despre ideile care au stat la baza creării lui George, provocările pe care le-au întâmpinat și direcțiile de dezvoltare pentru platforma digitală disponibilă românilor de circa o luna de zile.

La George am început să lucrăm în 2012 și pentru că am vrut să facem ceva diferit una dintre condiții, pe lângă mâna liberă în alegerea oamenilor și finanțarea, a fost să ni se dea posibilitatea de a lucra la dezvoltarea produsului timp de 3 ani fără interferențe din partea băncii. În 2015, George a fost lansat cu succes în Austria. Acum, platforma este disponibilă și în alte trei țări, respectiv Republica Cehă, Slovacia și România. George este cea mai populară platformă de digital banking din Europa, Croația și Ungaria fiind următoarele țări unde va fi lansat”, a precizat Maurizio Poletto.

George a fost proiectat de hubul de inovație de la Viena al Erste Group, cu aportul a 10-12 tineri IT-iști români, a subliniat Maurizio Poletto, dezvăluind faptul că înainte de George echipa sa a lucrat la o aplicație care le dădea posibilitatea oamenilor să vadă soldul conturilor fără a se loga în mobile banking, deoarece datele arătau că la fiecare 100 de logări în aplicație, clienții făceau doar 5 tranzacții. ”Deci, de 95 de ori introduceau username și parolă doar ca să vadă câți bani au în cont”, a concluzionat managerul hubului de inovație digitală al Erste Group.

George va putea fi folosit și de românii care nu au cont la BCR

Practic, prin George, Erste Group și-a propus crearea primei platforme bancare panuropene, care să ofere o gamă completă de produse și servicii financiare. ”George are 3,8 milioane de utilizatori. În ianuarie anul viitor vom atinge pragul de 4 milioane de utilizatori. Suntem extrem de entuziasmați, mai ales că lucrăm constant la îmbunătățirea platformei”, a menționat, la rândul său, Isabella Frey, anuntând, totodată, că în prezent se lucrează în Austria la o interfață cu ajutorul căreia George să interacționeze cu Alexa, asistentul virtual dezvoltat de Amazon.

Maurizio Poletto și-a exprimat speranța că în următoarea perioadă platforma George va putea fi utilizată și de românii care nu au cont la BCR. ”Mi-ar plăcea să văd că cei care nu au cont la BCR folosesc platforma dezvoltată de noi. Aceasta va fi dovada că a meritat toată munca depusă în crearea unei experiențe în jurul lui George. De aceea, abia așteptăm momentul când directiva PSD2 va intra în vigoare. Atunci vom putea să integrăm în George și conturile pe care utilizatorii le au la alte bănci. În Austria se întâmplă deja asta. În acest moment îți poți gestiona prin George și conturile deschise la celelalte bănci”, a explicat Maurizio Poletto.

3.000 de români descarcă zilnic platforma digitală George

Cristian Mustață a anunțat că, la o lună de la lansarea oficială în România, George are deja peste 100.000 de utilizatori. ”În fiecare zi, în medie, 3.000 de oameni descarcă și folosesc platforma digitală. Banca are peste 1,2 milioane de clienți înrolati la serviciile digitale, din care peste 400.000 folosesc lunar versiunea pentru mobil a serviciilor digitale”, a susținut Șeful Departamentului Strategie Digitală din cadrul BCR.

Bancherul a evidențiat faptul că Pachetul George este adresat clienților cu o serie de beneficii, printre care comision 0 la retragerile de la orice bancomat din țară sau străinătate.

Până în martie 2019, clienții BCR vor putea efectua din George plăți direct cu telefonul

”La nivel local, în jurul lui George a fost dezvoltat un întreg ecosistem digital, cu cont curent și card atașat, ce va putea fi contractat exclusiv online după 1 decembrie. Până acum am testat întregul proces. Sunt câțiva pași care trebuie parcurși. În primul rând clientul trebuie să-și scaneze buletinul, ulterior utilizatorul este rugat să-și facă un fotografie de tip selfie. Sistemul face o comparație între poza de pe buletin și selfie. Dacă sistemul spune că totul e ok, clientul își alege cardul și specifică care este locația unde să-i fie trimis acesta. Următorul pas este o discuție video cu un specialist BCR care verifică identitatea clientului. Urmează apoi generarea electronică a contractului, care va fi semnat și de client și de reprezentantul BCR prin semnătură calificată. Atunci începe procesul de generare a contului, clientul primește credențialele și acces în platformă, cardul urmând să-i fie trimis prin Poștă”, a mai declarat Cristian Mustață. Domnia sa a mai anunțat că în primul trimestru al anului viitor clienții BCR vor putea efectua din George plăți direct cu telefonul.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)