”Tot ceea ce trebuie să știi pentru a lua startul cu #încredere în afacerea ta”, este mesajul cu care te întâmpină Ghidul StartUp Nation lansat de curând de BCR. Manualul, care este structurat pe 5 capitole, oferă răspunsuri la întrebările esențiale pe care și le pune orice debutant în lumea afacerilor, nu numai micii întreprinzători care vor beneficia de programul guvernamental StartUp Nation. În cadrul proiectului susținut de Guvernul României au fost acceptate trei bănci care pot deschide conturi dedicate programului sau pot acorda credite de prefinanțare: BCR, Banca Transilvania și CEC Bank.

BCR punctează, în cadrul acestui ghid, acele informații fundamentale pentru orice afacere aflată la început de drum, inclusă în programul StartUp Nation. Astfel, cititorii pot afla de unde pot lua banii pentru afacerea lor, ce cheltuieli eligibile pot face, care sunt obligații lor, cu ce îi pot ajuta în general o instituția de credit și multe sfaturi utile pentru cele mai întâlnite situații din viața unui antreprenor.

”Manualul BCR surprinde tot ceea ce trebuie să știe un beneficiar al programului StartUp Nation, cu situații clare și răspunsuri pe înțelesul tuturor pentru diverse întrebări sau nelămuriri. Practic, în cadrul Ghidului, ne-am dorit să explicăm pas cu pas cum decurge parteneriatul dintre bancă și antreprenor. Ne bucurăm de fiecare dată atunci când avem întâlniri cu micii întreprinzători pentru că discuțiile ating subiecte concrete și pot să vă spun că învățăm unii de la alții”, a menționat Lucian Mâțu, director executiv al Direcției Produse și Segmente Micro din cadrul BCR.

Până în prezent, cea mai mare bancă locală a deschis aproximativ 2.000 de conturi bancare pentru beneficiarii StartUp Nation, obiectivul fiind să ajungă la 4.000 în perioada următoare. BCR a inițiat, de asemenea, procedurile de acordare a creditelor de prefinanțare, circa 300 de dosare fiind în diverse stadii ale procesului de aprobare. ”Ideea este de 40-50% dintre beneficiarii programului se gândesc deja să apeleze la un credit până vor intra efectiv în posesia banilor de la stat”, a subliniat Lucian Mâțu.

Întrebat despre profilul afacerilor care au fost acceptate în programul StartUp Nation, oficialul BCR a vorbit despre o diversitate de idei. ”Avem de la cofetării până la croitorii. Cred că elementul comun al acestor idei de afaceri este reprezentat de caracterizarea ”afaceri de și cu suflet”. Nu putem vorbi despre tipologia companiilor mamut, ci despre oameni minunați, creativi și dedicați, care au încredere în viziunea lor”, a spus Lucian Mâțu.

ghid-bcr

BCR A IDENTIFICAT 10 SFATURI DEDICATE BENFICIARILOR START-UP NATION

1. Nu privi cei 200.000 de lei nerambursabili ca pe un scop, ci ca pe un mijloc. Chiar dacă ai proiectul aprobat, nu înseamnă că acești bani te așteaptă într-un cont deschis pe numele tău. Trebuie să pui în practică ideea de business pentru a te putea folosi de acești bani.

2. Indiferent de ideea de afacere, este sigur că proiectul conține și cheltuieli neeligibile, a căror finanțare nu este acoperită de Programul StartUp Nation. Anticipează-le, ca să fii pregătit din timp să le acoperi din alte surse.

3. Orice cheltuială care nu este trecută în ”Acordul de finanțare” semnat la începutul proiectului nu este considerată eligibilă. Cum dezvoltarea afacerii va presupune mai mult ca sigur astfel de cheltuieli, ne întoarcem la punctul 2: fii pregătit să te acoperi din alte surse!

4. Asigurarea echipamentelor noi cumpărate pentru desfășurarea activității este obligatorie, dar nu și eligibilă. Și dacă nu ar fi obligatoriu, tot e bine să le asiguri, pentru că nu există altă soluție pentru un accident nefericit.

5. Caută de la început furnizori serioși, cu background solid, cu care să poți dezvolta o relație de afaceri pe termen lung. În felul aceste te și asiguri că nu te trezești cu ”surprize” când ai nevoie mai mare de produsul furnizorului.

6. Același lucru este valabil și la alegerea băncii pentru prefinanțare în cadrul Programului StartUp Nation. Ia în calcul că relația cu banca nu se termină odată cu tragerea sumelor nerambursabile, ci este de dorit să se prelungească la nesfârșit, pe măsură ce afacerea devine din ce în ce mai solidă.

7. Pentru un start-up ce urmărește dezvoltarea unui proiect ce promovează inovația și noutatea în tehnologie este esențial să lucreze cu parteneri ce respectă aceste criterii. Din această perspectivă, în zona bancară este important ca antreprenorul să aibă la dispoziție online banking flexibil, prietenos și inovativ, să poată relaționa pe canale electronice, să găsească parteneri disponibili pentru interacțiune la distanță etc.

8. Banca nu este ”o pușculiță cu bani”, banca este partener, având același interes ca și antreprenorul ca afacerea să se dezvolte. De aceea, în alegerea băncii trebuie să iei în considerare nu numai costurile scăzute ale finanțării (importante și ele), ci și calitatea serviciilor.

9. Media de vârstă a antreprenorilor acceptați în Programul StartUp Nation 2017 este de 36 de ani. Aflat la început de drum în lumea business-ului, ai nevoie de un partener care să îți ofere mai mult decât bani, să îți ofere consultanță, îndrumare în afaceri. Acest ghid este doar un pas pe care banca-partener îl face către tine, antreprenorule.

10. Ca antreprenor îți va fi mult mai ușor să decizi cum vrei să arate afacerea ta peste 5 sau 10 ani, dacă ai un model care te inspiră. Pentru asta, noi îți oferim cursuri de educație financiară, care să te ajute să devii un antreprenor cu încredere în el.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)