Din 2013, România a intrat în circuitul global de evenimente denumit sugestiv “Global Money Week” (GMW), dedicat educației financiare a tinerilor și copiilor. Evenimentele ce se desfasoara între 14 și 18 martie, sunt organizate în școli, universități, ministere, instituții financiare. Desigur, in intreaga lume participă membrii ai societății civile cât și de tineri.

Global Money Week (GMW) este o sărbătoare a conștientizării valorii banilor. Scopul acesteia este de a le preda copiilor și tinerilor, prin activități interactive și distractive, noțiuni despre bani, economisire, mijloace de trai, găsirea unui loc de muncă sau cum să devină antreprenori”, potrivit unui comunicat de presa al BVB.

In România, evenimentele aflate în desfășurare fac parte din campania de educație financiară începută în noiembrie 2015 și care se va încheia în iunie 2016.

Cu această ocazie, a avut loc conferinţa “Rolul industriei financiare în economie şi costul educaţiei financiare”, organizată de Asociaţia Română a Băncilor. 

Ligia Golosoiu – BNR, promotoarea educației financiare în școli: “Astazi a fost reiterata necesitatea realizarii educatiei financiare la toate nivelurile, adica in scoli, universitati, banci pentru personalul propriu, IMM-uri, clientela bancara, persoane defavorizate, muncitori etc. Pentru realizarea acestui deziderat, este nevoie de unirea tuturor autoritatilor din domeniul financiar-bancar (adica din sectoarele: bancar, pensii private, asigurari si piata de capital), de includerea intr-o matrice a tuturor proiectelor de educatie financiara si de conturare a unor bugete. Ma voi implica activ in acest proiect, prin conturarea strategiei nationale de introducere a disciplinei optionale Educatie financiara (CSD) la nivelul invatamantului preuniversitar.”

Citeste si: Educatia financiara in scoala – strategie nationala. 78% din romani nu stiu raspunsurile unor intrebari financiare de baza

gmwLuni, 14 martie, la deschiderea Bursei de Valori București au participat elevii scolii 56 din București, cărora le-au fost explicate mecanismele piețelor financiare.

ASF a lansat cu acesta ocazie un Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va lansa luni o secțiune a site-ului propriu dedicată educației financiare pentru copii, www.asfromania.ro/edu, a anunțat, luni, președintele ASF, Mișu Negrițoiu, la deschiderea oficială a ședinței de tranzacționare a BVB.

“Resursele noastre sunt limitate și am intrat în spațiul virtual. O să vedeți astăzi lansăm www.asfromania.ro/edu, o secțiune a site-ului nostru dedicată educației financiare pentru voi, să vă jucați așa în loc de jocuri cu mașini sau altceva să vă jucați, puteți să faceți și simulări. Este un site foarte frumos, foarte prietenos, foarte colorat. Oricine poate să intre și o să vedeți cât este frumos, dar în principal pentru copii. Este foarte adevărat că aproape nu contează ce vârstă ai ca să joci, depinde când începi să te joci pe bursă și când începi să utilizezi aceste instrumente”, a afirmat Mișu Negrițoiu.

Acesta a declarat că ASF este conștient că dezvoltarea pieței de retail și a piețelor financiare nebancare în România se bazează pe educație și astfel a lansat un ambițios program de educație financiară pentru elevii din clasele 7-8 și de la liceu, din clasa a 12-a.

Mișu Negrițoiu a explicat că în societățile dezvoltate educația financiară se transferă din familie, de la părinți și bunici, dar că în lipsa unei tradiții de economie de piață serviciile financiare trebuie învățate de la capăt și fenomenul este invers, cei tineri le spun celor în vârstă ce înseamnă Bursa de Valori.

global money weekRomânia, prin BNR, a fost câștigătoare a “Global Money Week Award” pentru Europa – in 2015. La activitățile organizate de către BNR în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale (MEN), în toate sucursalele și agențiile băncii centrale din țară au participat peste 6100 de elevi din școli și licee, din 19 județe și municipiul București, potrivit BNR.

SURSA FOTO: Agerpres

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)