Groupama Asigurări anunță că va acoperi, in mod exceptional, riscurile asociate epidemiei de coronavirus pentru clienții actuali și cei care vor încheia Asigurare medicală integrală, Asigurare de viață și Asigurare de călătorie în străinătate. Decizia a fost luată în ciuda faptului că practica standard, la nivel de industrie și valabilă pe plan internațional, exceptează pandemiile din contractele de asigurare.

Astfel, Groupama Asigurări continuă să fie alături de clienții săi, dovedind că responsabilitatea și solidaritatea sunt valori care o ghidează, chiar și în momente extrem de delicate.


„Am luat această decizie contrară practicii standard, pentru că traversăm o perioadă dificilă, la nivelul întregii societăți, și este important să încercăm să facem tot ce ține de noi pentru a ajuta. Am luat măsuri pentru prevenirea contagiunii, pentru siguranța colegilor, clienților și a partenerilor noștri, dar am căutat soluții să mergem și mai departe de atât și mai aproape de meseria noastră. Suntem, înainte de orice, oameni și înțelegem că acum este momentul să ajutăm, că orice ajutor este binevenit și contează. Ne dorim să putem susține această măsură până la ieșirea din criză, sper să reușim”, a declarat Călin Matei, Director General Adjunct, Groupama Asigurări.

Astfel, clienții care au o poliță medicală integrală valabilă sau care o vor încheia în perioada următoare pot beneficia de acoperire în situația în care sunt spitalizați în sistemul public, din cauza infecției cu COVID-19. Spitalizarea va putea fi acoperită și în cazul poliței de viață, alături de decesele cauzate de infecția cu virusul COVID-19 și exonerarea de la plata primelor, ca urmare a decesului.

Orice alte evenimente incluse în asigurările de viață, cauzate de infecția cu acest virus, nu vor fi acoperite, precum cazurile de izolare sau carantină, sub asigurarea suplimentară de incapacitate temporară de muncă. În acest context, Groupama Asigurări va solicita o scrisoare medicală ce conține diagnosticul și simptomele ce conduc la acordarea concediului medical și declarație pe proprie răspundere a medicului că asiguratul nu se află sau nu s-a aflat în izolare sau carantină.

Clienții care au deja sau încheie asigurarea de călătorie în străinătate pot beneficia de asistență medicală de urgență și repatriere pentru evenimentele cauzate de diagnosticarea cu COVID-19. Aceste servicii vor fi acoperite, în limita sumei asigurate, în țările fără alertă de călătorie sau incluse în zonele de risc galbene și, în limita a 500 euro, în țările incluse în zonele de risc roșii, conform listei zonelor afectate, publicată de Institutul Național de Sănătate Publică România, www.cnscbt.ro.

În cazul asigurării suplimentare de anulare a călătoriei (Storno), vor fi acoperite situațiile de îmbolnăvire sau deces, ca urmare a diagnosticării cu COVID-19 și nu vor fi acoperite cazurile de izolare sau carantină. Totuși, clienții Grupama Asigurări pot beneficia de acoperirea evenimentelor cauzate de izolare sau carantină și a celor cauzate de diagnosticarea cu COVID-19, în cazul asigurării suplimentare de întrerupere sau extindere a călătoriei, în limita sumei asigurate.

Aceste decizii se află în linia obiectivului Groupama Asigurări de a asigura continuitate clienților săi în situații neprevăzute. Ele se aplică evenimentelor produse începând cu data de 11.03.2020 și rămân în vigoare până în momentul în care vor fi anunțate modificări, ca urmare a unor reevaluări interne regulate.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)