Banca Transilvania incepe in forta anul 2016, transmitand in aceasta dimineata un comunicat de presa, ce contine un mesaj din partea presedintelui Consiliului de Administratie Banca Transilvania, Horia Ciorcila, si a directorului general Banca Transilvania, Omer Tetik, despre finalizarea cu succes a fuziunii cu Volksbank Romania. Din informatiile furnizate, rezulta ca Banca Transilvania a pastrat aproape o treime dintre angajatii Volksbank, adica aproape 400 din cei aproximativ 1.300 de salariati. Totodata, Banca Transilvania a reusit sa integreze aproximativ 200.000 de clienti Volksbank, ceea ce reprezinta aproape tot portofoliul de clienti Volksbank (n.r. – la inceputul anului 2014, Volksbank comunica circa 190.000 de clienti, trendul fiind de crestere considerabila). “Banca Transilvania are o alta dimensiune, dar ramane cu picioarele pe pamant”, transmit cei doi oficiali ai institutiei de credit in mesajul, pe care il prezentam integral in cele ce urmeaza.

”La opt luni de la achizitionarea Volksbank Romania avem ocazia sa anuntam incheierea cu succes a integrarii VBRO in structura BT si fuziunea celor doua banci. Acum suntem o singura banca, o singura echipa.

·    2015 intra in istoria Bancii Transilvania pentru a treia sa reinventare
A fost un an plin, in care strategia a fost sa continuam cresterea businessului BT in paralel cu dezvoltarea sinergiilor dintre Banca Transilvania si Volksbank Romania. Credem ca am reusit, avand in vedere rezultatele. In 2015 banca noastra a ajuns la maturitate din punctul de vedere al resurselor si al capabilitatilor, ceea ce ne-a pregatit pentru achizitionarea Volksbank Romania, pentru integrare si, in cele din urma, pentru fuziune.

·    Promisiuni respectate fata de clientii Volksbank Romania. 1,5 miliarde de lei este diminuarea datoriei totale pentru acestia
Am pornit la drum in acest proiect cu gandul ca dorim sa pastram clientii Volksbank Romania, sa construim, de la inceput, o relatie pozitiva. Ei au fost prioritatea noastra. La momentul achizitionarii VBRO am facut public angajamentul fata de acestia, pe care l-am respectat: aproximativ 34.000 de clienti Volksbank Romania au beneficiat de reduceri si de beneficii din partea BT.

In total, a fost acordata clientilor VBRO o diminuare a datoriei totale de 1,5 miliarde de lei prin oferta care a constat in restituirea comisionului de risc pentru credite indiferent de moneda, prin oferta de discount-uri pentru conversia creditelor in franci elvetieni, respectiv prin diminuarea automata a datoriei totale pentru creditele curente. Efortul uman din partea echipelor ambelor banci este remarcabil: de exemplu, in cadrul ofertei CHF au fost organizate 35.000 de intalniri intre clientii VBRO si echipele BT si Volksbank Romania.

·    Cifrele inseamna oameni: ≈10% din clientii BT si ≈6% din angajati sunt de la Volksbank
Acum avem 2,2 milioane de clienti BT, din care ≈10% provin de la VBRO. Ne-am marit echipa, asa incat din cei 7.300 de angajati, aproape 400 de persoane sunt din echipa Volksbank Romania. Impreuna dorim sa construim cea mai buna banca din Romania in relatia cu clientii nostri.

·    Multumim!
Multumim in primul rand clientilor Volksbank Romania pentru rabdare, dar si pentru ca vor lucra cu banca noastra. Dorim ca la un moment dat sa spuna ca ii servim cel mai bine – atat pe ei, cat si familia si prietenii. Multumim angajatilor VBRO pentru ceea ce au construit pana acum si celor care s-au alaturat echipei noastre. Actionarilor le multumim pentru increderea in cel mai curajos proiect BT.

La succesul lui – achizitionare, integrarea Volksbank Romania in structura Bancii Transilvania si fuziunea prin absorbtie – au contribuit peste 600 de persoane din ambele banci, dintre care circa 100 au avut responsabilitati permanente in domenii-cheie. O parte din ei au fost pe baricade, in Cluj si in Bucuresti, inclusiv in noaptea dintre ani si in primele zile ale lui 2016, pentru realizarea cu succes a fuziunii dintre cele doua banci. De asemenea, multumim Bancii Nationale a Romaniei si Consiliului Concurentei; echipei de consultanti ai A.T. Kearney Management Consulting, KPMG Romania, VCP Vienna Capital Partners; Casei de avocatura Peli Filip; Uniunii Notarilor Publici si celor aproximativ 200 de notari care si-au adus contributia.

·    BT, o alta dimensiune, dar cu picioarele pe pamant
Ca echipa, ca banca, desi acum avem o alta dimensiune, vom ramane cu picioarele pe pamant si vom fi responsabili si rationali in tot ceea ce facem. Vom fi in continuare indrazneti, inovatori, optimisti, dar in acelasi timp prudenti la provocarile mediului de business, care este volatil si dificil nu doar in Romania, cat si la nivel international.

Credem in rolul si in misiunea noastra, ca banca romaneasca, de a sprijini economia locala si antreprenoriatul romanesc si toate eforturile noastre vor fi indreptate in aceasta directie. Ne propunem sa devenim nu doar mai eficienti, ci si parteneri mai buni pentru clientii nostri.

Povestea merge mai departe.”

Cu respect,

Horia Ciorcila                                                               Ömer Tetik
Presedinte, Consiliul de Administratie                     Director General
Banca Transilvania                                                     Banca Transilvania

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)