Pe parcursul anului 2019, încrederea consumatorilor în economia românească a înregistrat o creștere importantă până în luna decembrie 2019, când indicatorul Încrederii Consumatorului a atins valori peste media Europeană (-4.6 în România și -7 media în Uniunea Europeană), se arată într-un comunicat de presă al GFK

În Martie 2020 contextul economic marcat de impactul Covid19 determină o evoluție descrescătoare atât în România, unde Indicatorul Încrederii Consumatorului ajunge la -11.1, cât și în Uniunea Europeană unde ajunge la valoarea de -10,4.

Indicatorul privind încrederea consumatorilor români este determinat de previziuni pesimiste la majoritatea capitolelor, mai ales viitorul economiei, unde doar 14,8% cred într-o evoluție pozitivă și rata şomajului unde 11,5% dintre români spun că aceasta va scădea în anul 2020.  

De asemenea, românii sunt pesimiști atunci când vine vorba despre așteptările privind situaţia propriilor finanțe. În martie 2020, 24,1% dintre români consideră că vor avea o îmbunătațire financiară în 2020, în timp ce în Decembrie 2019, 27,9% considerau că vor avea o îmbunătațire financiară a propriei gospodării în 2020.

Consumatorii sunt reticenți și când vine vorba despre intenția de economisire în viitor. În Decembrie 2019, 35,4% dintre români își exprimau intenția de economisire în viitor, iar în Martie 2020 31,8% consideră că este un moment bun să economisească.

În Martie 2020 cei mai mulți români (43%) declară că își vor micșora bugetul pentru achiziții precum mobilă, mașină de spălat, etc., 35% dintre români consideră că iși vor menține constant bugetul pentru astfel de achiziții, și doar 16,5% dintre români și-au exprimat intenția de a investi mai mult decât până acum.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)