Publicatia online www.bankingnews.ro a preluat în ultima vreme tot mai multe întrebări din partea cititorilor privind soluțiile de care pot beneficia în cazul în care nu se mai pot califica la condițiile noului moratoriu promovat de Guvernul României, care prevede faptul că debitorii care și-au amânat deja plata ratelor pe o perioadă de 9 luni nu mai pot apela o asemenea facilitate. Guvernul a decis, prin ordonanță de urgență, noi condiții pentru suspendarea rambursării creditelor (CITEȘTE AICI), urmând ca în zilele următoare să apară și normele de aplicare.

BankingNews a solicitat tuturor băncilor detalii referitoare la situația clienților care au beneficiat deja de amânarea la plată pentru intervalul maxim, însă nu pot relua din ianuarie 2021 rambursarea efectivă a împrumuturilor. Practic, am urmărit să aflăm dacă instituțiile financiare au în vedere promovarea unor noi programe proprii de susținere adresate acestor debitori sau se mizează pe ideea de abordare a fiecărui caz în parte, prin identificarea unor soluții personalizate.

Reprezentanții ING Bank ne-au precizat, în exclusivitate, că instituția de credit va acorda consultață tuturor debitorilor care nu-și pot plăti ratele. Banca a implementat OUG 37 (moratoriul din martie 2020) pentru aproximativ 32.000 dintre clienți, dar a și oferit constant posibilități de restructurare a împrumuturilor pentru consumatorii care se află în dificultăți financiare și pentru care suspendarea ratelor pentru maxim 9 luni nu era o soluție suficientă.

”În toamna anului trecut, aproximativ 10% dintre clienții care mai beneficiau de efectele moratoriului ne-au spus că estimează în continuare dificultăți la plata ratelor. Soluția de restructurare este o opțiune disponibilă permanent în ING, chiar și după finalizarea perioadei de sustedare a ratelor (31 decembrie 2020). Astfel, clienții ING care se află în dificultăți financiare severe primesc constant consultanță și soluții agreate reciproc”, ne-au menționat oficialii instituției de credit cu acționariat olandez.

ING Bank subliniază că Banca Centrală Europeană permite instituțiilor de credit din zona UE să ofere moratorii private clienților (în condițiile stabilite intern de fiecare bancă) până la 31 martie 2021 sau să adere la moratoriile publice adoptate de fiecare stat membru.

”În România, Parlamentul a adoptat OUG 37, în martie 2020, care prevede posibilitatea amânării ratelor până la 31 decembrie 2020, pentru o perioadă de maximum 9 luni, pentru creditele fără restanțe acordate înaintea emiterii ordonanței. Această ordonanță a reprezentat un moratoriu public. Unele banci au aplicat soluții proprii de amânare rate (moratorii private) în paralel cu sau în locul OUG 37 (moratoriul public). Pentru a sprijini în continuare, și în 2021, clienții care au nevoie de o soluție temporară de amânare rate, ING va adera la legislația adoptata de Guvernul României în noul an și la noul moratoriu public adoptat. Facem acest lucru deoarece credem că este cea mai bună alegere pentru clienții noștri, moratoriul public oferind facilități mai multe și pe termene de amânare mai lungi. OUG 37 ne-a arătat că majoritatea clienților optează pentru perioada maximă de amânare la plată a ratelor”, ne-au explicat oficialii ING Bank.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)