Valoarea totala a creditelor restante in lei si valuta (echivalent lei) ale populatiei si firmelor, raportate la nivelul lunii iulie 2012, a urcat la peste 26,792 miliarde de lei, de la 24,721 miliarde de lei in luna iunie 2012, potrivit datelor publicate de BNR.

Cine este avantajat
Creditele acordate companiilor au avansat cu 0,8% in primul semestru, iar cele acordate populatiei au inregistrat o contractie de 0,6%, pastrandu-se tendintele din anul 2011, arata un raportul BNR.

Romanii fug de lei!
Creditul in valuta ramane majoritar (circa 64% din total credite), cauzele fiind in principal de natura ofertei – accesibilitate mai mare la surse de finantare in valuta (asigurate in general de bancile-mama), precum si dobanzile practicate, mai atractive pentru creditele in valuta. in ceea ce priveste gradul de acoperire a creditelor in valuta cu depozite in valuta, se constata o usoara ameliorare in perioada analizata, insa exclusiv pe seama majorarii economisirii populatiei, pozitia companiilor continuand sa se deterioreze (pana la 25,2 % in iunie 2012).

Valoarea totala a creditelor in lei depasea, in iulie 2012, 83,436 miliarde lei, iar din aceasta suma peste 10,538 miliarde de lei reprezinta credite restante. Creditele acordate agentilor economici se cifrau la peste 47,456 miliarde de lei iar cele pentru populatie la 34,319 miliarde de lei. Creditele pentru consum detin o pondere semnificativa in totalul creditelor in lei acordate populatiei si se cifreaza la 24,880 miliarde de lei.

Creditele in valuta depaseau 150,676 miliarde lei in luna iulie a acestui an, din care 16,254 miliarde de lei reprezentau credite restante.

Creditele in valuta contractate de agentii economici se ridicau la 75,994 miliarde de lei (echivalent) iar cele acordate populatiei la 73,245 miliarde de lei. Din totalul creditelor acordate populatiei creditele pentru consum depaseau usor 37 miliarde de lei iar cele pentru locuinte totalizau 35 miliarde de lei.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)