Peste 30.000 de elevi s-au inscris, pana acum, pentru anul scolar 2015-2016, la orele de Educatie financiara, un optional gratuit pentru invatamantul primar. Inscrierile sunt deschise pana la finalul anului scolar. Copiii care vor avea sansa sa studieze acest nou optional vor invata la scoala despre valoarea banului – ce sunt banii, ce inseamna dobanda sau cum se foloseste un card bancar.

Pentru anul scolar 2015-2016 s-au inscris deja peste 30.000 elevi din ciclul primar, iar perioada in care se mai poate opta pentru cursurile de educatie financiara este inca deschisa pâna la sfârsitul acestui an scolar. Optionalul se desfasoara dupa programa scolara aprobata de Ministerul Educatiei Nationale. Cursul a fost cea mai populara materie scolara din anul 2015. 45.000 de elevi din clasele a 3-a si a 4-a au studiat la orele de Educatie Financiara.

De ce sa alegi un curs de educatie financiara? Raspunsul vine de la omul care a implementat acest proiect si care a lucrat efectiv la tot ce se studiaza astazi.

„Isi dezvolta in primul rând aptitudini de gândire logica, pentru ca avem notiuni de calcul matematic, transformari din bancnote mari in bacnote mai mici, notiuni de istorie pe care le intâlnesc in dezvoltarea istoriei banilor”, spune Ligia Georgescu Golosoiu, consilier la Banca Nationala a României.

 

11% din elevii din clasa a III-a si a IV-a au studiat Educatia Fianciara anul trecut

In 2015, elevii au avut oportunitatea de a participa la Olimpiada Micilor Bancheri, un concurs de educatie financiara care a imbinat testarea cunostintelor financiare teoretice cu exprimarea creativitatii si a gandirii logice prin realizarea unor proiecte. In cadrul concursului, elevii au avut oportunitatea de a vizita Muzeul si Biblioteca BNR, precum si sediul unor institutii financiare. Cele mai bune proiecte au fost premiate, iar MasterCard a acordat o distinctie speciala celui mai inovator proiect.

 

Gabriela DINU

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)