Campaniile de promovare a platilor online cu cardul, derulate de MasterCard pe toata durata lui 2011, au generat rezultate peste asteptari – cresteri de doua sau chiar trei cifre atat ca volum, cat si ca numar al tranzactiilor la comerciantii parteneri. Campaniile au urmarit sa creeze in randul posesorilor de carduri MasterCard si Maestro obisnuinta de a plati online, oferindu-le imbolduri prin premii si reduceri.

Incepand cu luna iunie a anului 2011, MasterCard a organizat cinci campanii de educare si incurajare a comertului online, impreuna cu parteneri importanti din mai multe domenii: telecom – Orange Romania si Vodafone, transport – CFR Calatori, site-urile de discount – BestDealz.ro, FunDeal.ro, GetaDeal.ro, Kuponiada.ro si Vulping.ro, dar si cu primul mall online din Romania – FashionUp.ro.

„Stim cu totii ca piata comertului electronic este in plina expansiune si ca majoritatea comerciantilor ori au, ori lucreaza intens la dezvoltarea platformelor online. in 2011, una dintre prioritatile noastre a fost sa sustinem si sa promovam comertul electronic”, spune Ioana Gorganeanu, Marketing Manager Romania si Regiunea Balcanilor, MasterCard Europe. „Romanii sunt inca reticenti la platile online. Motivele sunt clare, gestul de a plati inainte de a vedea produsul da nastere la temeri, reticente si frica de a nu fi pacalit. De asemenea, deoarece pentru majoritatea este ceva nou, suna dificil. Oare introduc bine datele?, Oare voi reusi sa completez toti pasii necesari? sunt intrebarile celor care se pregatesc de prima plata pe internet. De aceea, principala noastra directie a fost sa le aratam ca este simplu si sigur si ca pot avea si beneficii interesante”, adauga Ioana Gorganeanu.

„Un an de campanii pe diverse domenii, noua parteneri, premii de cateva sute de mii de euro, reduceri de pana la 80% si cadouri inedite – cam asa se pot descrie pe scurt demersurile MasterCard de incurajare a platilor cu cardul la comerciantii online, in 2011”, continua aceasta.

„Cea mai buna metoda de a invata este practica”, spune Gabriel Ghita, Business Development Manager CEE, MasterCard Europe. „Ofertele foarte bune la comerciantii online au reprezentat pentru multi romani un motiv suficient de puternic incat sa faca prima tranzactie pe internet. Dupa aceea, intelegand ca intr-adevar nu este complicat sa platesti cu cardul pe internet, au devenit interesati de aceasta posibilitate de face cumparaturi. Campaniile MasterCard, in contextul unei evolutii foarte bune a comertului online, au determinat cresterea tranzactiilor cu carduri pe internet.

Numarul tranzactiilor online cu MasterCard si Maestro la comercianti romani si internationali a crescut, in 2011, cu 50%. Tendinta de crestere este si mai evidenta in cazul comertului electronic intern (carduri emise in Romania, folosite la comerciantii online romani), unde tranzactiile au fost cu 92% mai numeroase”, explica Gabriel Ghita.

MasterCard si CFR Calatori – crestere de peste 7 ori

Pana la sfarsitul anului 2011, CFR Calatori si MasterCard au acordat o reducere de 10% (respectiv 25%, din noiembrie), pentru biletele platite online cu un card MasterCard sau Maestro, pe site-ul www.cfrcalatori.ro. Daca in primele luni, rulajele pe platforma de e-commerce a CFR Calatori au crescut cu 350%, la finalul campaniei cifra s-a dublat, ajungand la 730%.

„in perioada iunie-decembrie 2011, romanii au efectuat tranzactii pe platforma e-commerce a CFR Calatori in valoare de 1,5 milioane RON, ceea ce a reprezentat un record”, explica Gabriel Ghita. „Raportat la aceeasi perioada a anului 2010, campania noastra a starnit interesul in randul posesorilor de carduri MasterCard si Maestro si i-a convins sa plateasca online. Acesta este si motivul pentru care am extins perioada campaniei si am crescut discount-ul de la 10% la 25%.”

MasterCard si site-urile de discount – crestere de 25 de ori

incepand cu luna octombrie si pana la sfarsitul anului 2011, MasterCard a oferit reduceri suplimentare pe cinci site-uri importante de discount, pentru toti posesorii de carduri Maestro. Conform datelor MasterCard, promotiile pe site-urile de reduceri au generat o crestere spectaculoasa, de aproximativ 2500%, in comparatie cu perioada anterioara campaniei.

„Cardul Maestro este un produs financiar foarte sigur, simplu si practic. Posesorii de Maestro il folosesc zi de zi pentru cumparaturi sau retrageri de numerar”, spune Gabriel Ghita. „Ne-am gandit ca acestor clienti le va placea sa il utilizeze si pentru plati pe internet, in consecinta, am ales sa il promovam si prin campania pe site-urile de discount. Acest domeniu, cu o crestere anuala rapida si unde plata se face preponderent cu cardul, poate fi considerat o campanie de educare prin utilizare”, concluzioneaza Gabriel Ghita.

MasterCard si segmentul telecom – crestere de 50%

si pe segmentul telecom, MasterCard a dezvoltat parteneriate cu Orange si Vodafone. Pe langa avantajul de a plati factura la telefon in doar cateva secunde, posesorii de carduri Maestro au primit beneficii suplimentare – premii sau minute si SMS-uri gratuite.

„Plata online a facturilor de utilitati este un serviciu avantajos pentru consumatori, care pune accentul pe rapiditate si confort. Toti avem facturi de platit, dar este mult mai convenabil sa le putem plati de acasa, fara sa ne facem griji ca trebuie sa ne deplasam, eventual pe o vreme neprietenoasa, la vreun oficiu sau sa ne grabim pentru a ajunge in timpul orelor de program, cheltuind si bani pentru deplasarea respectiva. Dezvoltarea acestui segment asigura beneficii pentru toti participantii, iar implicarea MasterCard vine tocmai pentru a le intari: posesorii de carduri economisesc timp si energie, iar furnizorii de servicii isi diminueaza costurile. Nu in ultimul rand, platind online cu cardul consumatorii au un motiv in plus sa opteze pentru factura electronica, ajutand astfel si la protejarea mediului inconjurator ”, adauga Gabriel Ghita.

„Campania a generat o crestere de 50%, care, in contextul actual de piata, pune accent pe nevoia romanilor de a avea la dispozitie metode de plata rapide, sigure si flexibile. Daca la inceput existau

unele retineri, tot mai multi utilizatori de telefonie mobila s-au convins ca plata online este sigura, iar inregistrarea in sistemul 3D secure a cardului este o masura simpla, de protectie suplimentara.  ”

MasterCard si FashionUp – crestere de aproape 3 ori

Pana la sfarsitul lunii decembrie 2011, MasterCard a derulat campania Cumparaturi cu parfum de Sarbatori, pe mall-ul virtual FashionUp. Toti cei care au facut cumparaturi in valoare de peste 100 lei, platind cu un card MasterCard sau Maestro, au putut alege un parfum cadou. Acest cadou surpriza a complementat discount-ul obisnuit, oferit celor care platesc cu MasterCard sau Maestro – de 5% sau de 10% din valoarea produselor.

„Am vrut sa le facem o surpriza clientilor nostri, posesori de MasterCard sau Maestro, si sa le aducem o bucurie de Sarbatori”, spune Ioana Gorganeanu. „Ideea noastra a fost foarte bine primita, drept dovada numarul tranzactiilor cu MasterCard si Maestro pe FashionUp.ro a crescut de aproape trei ori.”

Parteneriatul dintre MasterCard si FashionUp a inceput din luna septembrie 2009 – cumparaturile cu MasterCard sau Maestro aduc un discount de 5% la orice produs, iar in cea de-a doua saptamana a fiecarei luni reducerea creste la 10%.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)