Chiar daca principala activitate a bancilor este reprezentata de ”comercializarea” banilor, paradoxal tot mai multe institutii de credit nu mai vor sa lucreze cu bani. In prezent aproape nicio banca nu mai primeste monede de metal, masura adoptata nefiind pe placul clientilor. Romanii trec printr-un adevarat “calvar” pana reusesc sa obtina ceea ce vor de la o banca sau sa gaseasca o solutie pentru solicitarea lor.

Este si cazul unei cliente care a vrut sa schimbe o suma de bani din monede in bancnote.  Asa cum era normal s-a adresat unei banci, cu care lucra in mod uzual. Intentia doamnei D. E. s-a transformat intr-o adevarata peripetie, avand in vedere numeroasele incercari esuate de a obtine schimbul efectiv, dupa cum povesteste singura pe propria pagina de socializare.

“Am avut de schimbat niste monede in bancnote si, crezand ca locul unde trebuie sa ajung este banca: intru in Banca Transilvania. Nicaieri semnalat ca acei clienti care au monede de schimbat nu o pot face aici, ca au ei o regula, creata si stiuta numai de ei, neanuntata niciunde. Ies si intru mai departe: BCR. Casiera spune ca nu mai pot schimba ca s-ar putea sa depaseasca plafonul. O rog sa verifice… merge la dna directoare, se intoarce si spune ca daca nu sunt client BCR nu-mi poate schimba, iar daca sunt se percepe comision… Astept 30′ sa primeasca un raspuns de la juridic in ce priveste solicitarea mea. Doamna directoare de la sucursala Balta Alba spune ca rolul este doar sa dea credite si sa incaseze comisioane. Ies si intru la Bancpost. Doamna casiera ar fi putut sa-mi schimbe, dar ea trebuie sa numere banii si nu merge masina de numarat monede. O merge ceva la Bancpost? Sa-mi dea de stire ca sa nu mai merg ca nebuna. Ies si intru la ING Web Café. ING nu lucreaza cu numerar asa ca am facut cale-ntoarsa. Merg 2 statii cu autobuzul si intru la Millennium, unde au trebuit sa dea un telefon in sucursala ca sa vada daca mai pot primi. Intr-un final, dupa multi nervi si incercari de a intelege unde ar trebuie sa merg sa schimb niste modene, primesc Ok… am asteptat o ora caci personalul a fost insuficient si o persoana lucra pe doua posturi… Atat de rau imi pare ca sunt nevoita sa detin un card la o banca”, isi incheie “aventura bancara” D. E.

Bancherii pot renunta la produse/ servicii costisitoare. Clientii nu sunt importanti

Potrivit specialistilor, masura adoptata de banci vine ca urmare a incercarilor de a reduce din cheltuieli, intr-un context in care institutiile bancare nu mai acorda credite si nu mai primesc sprijin financiar de la bancile mama. Transportul de moneda este mai scump in comparatie cu cel al bancnotelor.

Explicatia bancherilor? Operatiunile cu maruntis dureaza prea mult

Acestia spun ca incurajeaza platile electronice si nu pe cele de la ghiseu, pe care deja le comisioneaza scump. Mai mult, spun ca masura vine sa ajute clientul, prin “eficientizare”. Insa nu spun nimic ca “optimizarea” relatiei client-banca se face si fortat: personalul tot mai redus din agentiile bancare.

Este ilegala masura bancilor?

Acesta intrebare a venit din partea unui alt client. In timp ce oficialii bancilor afirma ca nu incalca legea, reprezentantii BNR spun ca nu pot reglementa activitatea de casierie desfasurata intre institutiile de credit si clientii acestora.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)