Rezultatele slabe ale sistemului  bancar romanesc, in care jumatate dintre institutiile de credit inregistreaza pierderi, arata ca sunt prea multe banci care se adreseaza aceluiasi segment de clienti. In acest context, tot mai multe voci sustin ca momentul unor consolidari se apropie cu viteza. Sistemul bancar romanesc a reusit sa incheie primul trimestru pe profit, afisand un rezultat net de 165 milioane de lei, adica 31 milioane de euro. Pentru comparatie, spunem doar ca in perioada similara din 2008, BCR, singura, reusea sa obtina un profit dublu, de 60 de milioane de euro.
Sistemului bancar a incheiat pe pierdere ultimii doi ani, iar analistii nu par prea optimisti nici pentru 2012, scrie Income Magazine.

„Desi primul trimestru s-a incheiat pe profit pentru sistemul bancar, acest fapt nu inseamna ca nu exista riscul ca pana la finalul acestui an sa reintre pe pierdere. Este foarte posibil acest lucru, in conditiile in care leul s-a depreciat puternic in ultima perioada, ceea ce insemna ca neperformanta in creditare va afecta in continuare bancile. Vremu­rile vor fi in continuare grele pentru acestea”, spune Aurelian Dochia, Managing Partner al companiei de consultanta Concept, pentru www.incomemagazine.ro

Consultantii de la Ernst&Young nuanteaza insa raspunsul, fiind de parere ca nu numarul bancilor care activeaza in acest moment pe piata este cel care influenteaza profitabilitatea lor, ci structura in care acestea se adreseaza pietei.

Paradoxal, dar daca luam in calcul gradul de bancarizare al Romaniei, de 60%, obser­vam ca este redus comparativ cu cele ale al­tor state din Europa de Est, unde ajunge si la 90%. O astfel de comparatie ii determina pe consultanti sa remarce ca numarul de banci nu este, din acest punct de vedere, prea mare.
Cu alte cuvinte, nu sunt multe banci pe piata romaneasca, sunt doar prea multe cele care se adreseaza aceluiasi tip de client. Ceea ce inseamna ca eventuale achizitii sau fuziuni sunt posibile.

Integral aici

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)