Conform raportului original depus la Bursa de Valori din Budapesta, subsidiara din România a OTP Bank a inregistrat, in primul trimestru, pierderi de 17 milioane RON ramanand semnificativ in urma rezultatelor din trimestrele 1 si 4 ale anului 2011.  In primul trimestru al anului 2012, venitul net din dobanzi a scazut comparativ cu trimestrul precedent din cauza reclasificarii costurilor de risc corespunzatoare veniturilor din dobânzi nerealizate pentru creditele cu intarzieri mai mari de 90 de zile de la data scadenta.

Costurile operationale au inregistrat o scadere de 5% in moneda nationala. Aceste rezultate se datoreaza unui control solid al costurilor, in contextul unei piete expuse inflatiei.

Volumul creditelor a inregistrat o crestere trimestriala de 4% (5,696 milioane RON) si o crestere anuala de 19 %,determinata de expansiunea volumului creditelor ipotecare cat si a celor de consum, cresterea celor din urma fiind sustinuta de o campanie in derulare. Volumul creditelor corporative  a inregistrat o crestere trimestriala de doar 2% (1,422 milioane RON).

Totalul depozitelor a crescut cu 6% in primul trimestru (1,785 milioane RON). Cresterea depozitelor destinate persoanelor fizice si IMM-urilor inceputa in primul trimestru al anului 2011 a continuat si in Q1 2012. in primul trimestru al anului 2012, depozitele de retail au inregistrat o crestere de 5% (1,416 milioane RON), continuând trendul ascendent.

in primul trimestru al anului 2012, OTP Group a raportat un profit net de 43.8 miliarde HUF,  o cifra similara cu cea inregistrata in aceeasi perioada a anului trecut si cu 45% mai mare decât in trimestrul 4 al anului 2011.
Subsidiarele straine ale OTP Group au realizat 42% din profitul consolidat ajustat in primul trimestru al lui 2012. Subsidiarele din Rusia si Bulgaria au avut o contributie substantiala la rezultatele inregistrate de OTP Group.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)