Cu trei săptămâni înainte de încheierea programului de conversie a creditelor în franci elveţieni (CHF), 60% (peste 6.000 de clienți) dintre clienții cu credite în CHF ai OTP Bank România au acceptat deja ofertele de conversie. Dintre aceștia, 96% au ales conversia creditelor în moneda națională, se arată într-un comunicat de presă remis de OTP Bank.

Până în acest moment, OTP Bank România a acordat clienților săi reduceri în valoare totală de peste 45 milioane CHF (184 milioane RON), în cadrul programului de conversie.

Corectitudinea ofertei este dovedită şi de faptul că, în  litigiile dintre OTP Bank România și clienți, închise printr-o decizie irevocabilă, de la începutul anului şi pȃnă în prezent, în 73% dintre cazuri oferta băncii s-a dovedit a fi mai convenabilă decât soluția obținută de client în instanță. Clienții care au ales varianta litigiilor, au pierdut aproximativ 1,2 milioane RON, în comparaţie cu ofertele personalizate primite din partea băncii. Mai mult, 608 clienți au renunțat la litigiile în derulare, optând pentru soluțiile personalizate de conversie a creditelor, în cadrul programului pus la dispoziție de OTP Bank România.

Programul de conversie dedicat creditelor în CHF este bazat pe soluții personalizate, prin care banca oferă un discount semnificativ al soldului curent al creditelor, urmat de conversia sumei rămase în lei sau euro, la alegerea clientului.

Ȋn definirea termenilor contractuali, oficialii băncii au ținut cont de informațiile primite din partea clienților și a reprezentanților asociațiilor de profil. Astfel, clauzele contractuale clarifică faptul că, în cazul în care o inițiativă legislativă privind conversia obligatorie a creditelor va fi aprobată de către autoritățile statului, banca va aplica un mecanism de compensare a sumelor acordate voluntar ca reducere şi cele la care clienţii ar fi îndreptățiţi în urma actului normativ. Astfel, dacă eventualele soluții impuse de către autoritățile statului ar depăși procentual reducerea oferită de către bancă, prin programul său voluntar, atunci banca va suporta diferența, în favoarea clienţilor. În caz contrar, condițiile prevăzute în contractul de conversie încheiat între bancă și clienți vor rămâne neschimbate. OTP Bank Romȃnia îşi asigură astfel clienţii că aceştia vor beneficia de oferta cea mai avantajoasă.

OTP Bank România, subsidiară a OTP Bank, cel mai mare grup bancar independent din Europa Centrală şi de Est, este un furnizor integrat şi auto-finanţat de servicii financiare. Cu o abordare definită prin responsabilitate, angajament şi profesionalism, OTP Bank România înțelege nevoile clienților şi contextul actual al pieţei şi este un partener de încredere în furnizarea de servicii financiare.

OTP Bank oferă servicii financiare universale în Ungaria, România, Muntenegru, Croaţia, Bulgaria, Rusia, Ucraina, Slovacia şi Serbia, pentru mai mult de 13 milioane de clienţi, prin intermediul unei reţele teritoriale de aproape 1500 de unităţi, ATM-uri şi canale electronice.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)