În fiecare an, în luna martie, sărbătorim cu bucurie persoanele de gen feminin. Printre flori, mărțișoare și cadouri, dedicate doamnelor și domnișoarelor din România, Patria Bank face cunoscută și implicarea acestora în relația cu banca. Deși despre implicarea doamnelor în conducerea și dezvoltarea unei afaceri se vorbește mai mult decât în anii anteriori, în spațiul public, în gestionarea relațiilor cu banca prezența acestora este în continuare mai scăzută decât a persoanelor de gen masculin, se arată într-un comunicat de presă remis de instituția de credit.

În privința clienților Patria Bank, cifrele aferente anului 2019 și începutului anului 2020, susțin această opinie: 17% dintre creditele destinate agriculturii, 12% dintre creditele IMM & Corporate și 28% dintre creditele de microfinanțare sunt contractate de femei. Dintre domeniile de activitate ale afacerilor finanțate și reprezentate de femei, în top se regăsesc: agricultura, comerțul și industria prelucratoare.

Dacă persoanele de gen feminin au apelat mai puțin la bancă pentru finanțarea unei afaceri, în cazul creditelor pentru utilizare personală lucrurile situația este mai echilibrată: 40% dintre clienții de credite retail sunt femei.

„Ca femeie și mamă, în același timp, susțin implicarea femeilor în afaceri și în relația cu băncile, în general. Cred că pe lângă gândire strategică și dedicare, o femeie poate aduce echilibru și claritate în cadrul unei afaceri. Sunt convinsă că în țara noastră sunt mult mai multe femei capabile să conducă afaceri sau să gestioneze relația cu banca, decât arată cifrele. Rolul femeii poate fi mai mult decât cel clasic, iar ca să ajungem la o Românie modernă avem nevoie să schimbăm aceste mentalități. Paradoxal, în Patria Bank, aproximativ 70% dintre angajați sunt femei, iar 80% dintre clienți sunt din mediul antreprenorial, dintre care marea majoritate bărbați. Dacă procentul intern mă bucură, mi-aș dori ca și în privința clienților antreprenori femeile să fie mai bine reprezentate.”, a declarat Daniela Iliescu, Director General Patria Bank.

În sprijinul antreprenorilor, dar și a celor interesați de subiecte financiare, Patria Bank a lansat un blog cu resurse pentru dezvoltarea afacerii și gestionarea bugetului personal. Pe Blogul Patria se regăsesc recomandări în domenii diverse, cum sunt resurse umane, planificarea bugetului, finanțarea afacerii, cercetarea de piață și nu numai, propuse chiar de antreprenori români din domeniile respective. Doamnele dornice de inspirație și informații pentru creșterea afacerii sunt invitate să se aboneze la newsletterul blogului, ce transmite periodic, cele mai recente articole publicate.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)