Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) analizează din perspectiva afectării interesului economic al consumatorului amânarea plăţii ratelor bancare cu 90 de zile pentru românii care au credite imobiliare şi nu numai, în contextul pandemiei de coronavirus, a declarat, duminică, pentru Agerpres, Paul Anghel, directorul general al ANPC.

“În prezent, propun din perspectiva afectării interesului economic al consumatorului luarea în calcul a unei amânări de plată pentru 90 de zile a ratelor bancare pentru românii care au credite imobiliare, şi nu numai, bineînţeles cu respectarea contractelor, a legislaţiei privind creditarea, precum şi a normelor Băncii Naţionale a României”, a spus Paul Anghel.

În prezent, ANPC supraveghează piaţa financiar-bancară din România, pentru a preîntâmpina orice neregulă în domeniu, venind şi cu recomandări pentru clienţii băncilor.

“Fiecare operator financiar-bancar trebuie să pună la dispoziţia consumatorilor un număr de telefon pentru reclamaţii, astfel evitându-se în anumite situaţii deplasarea la sediul băncii sau să se adreseze prin poşta electronică. În contextul actual dorim să informăm consumatorii că pentru orice situaţie întâmpinată privind produsele şi serviciile bancare să apeleze la numerele de telefon puse la dispoziţie de bănci pentru a evita deplasarea la sediul acestora. În situaţia în care răspunsul operatorului financiar- bancar vă nemulţumeşte, vă puteţi adresa instituţiei noastre cu o reclamaţie doar prin poşta electronică, prin formularul on-line pe site-ul ANPC sau prin fax”, afirmă directorul general al ANPC.

Acesta recomandă consumatorilor să evite pe cât posibil deplasarea la sediul băncilor, să efectueze tranzacţii on-line sau prin intermediul cardului la bancomat (ATM)/multifuncţionale (MFM) şi să evite utilizarea banilor cash, pentru protejarea sănătăţii.

Potrivit sursei citate, cea mai sigură metodă de plată, atât pentru consumatori cât şi pentru operatorii economici, sunt plăţile electronice, fie la distanţă în cazul comerţului online cât şi în mediul fizic: carduri contactless, telefoane şi alte dispozitive de plată. În cazul în care clienţii s-au adresat personal la sediul băncii din diverse motive, inclusiv semnare de documente, ei trebuie să se asigure că orice aspect solicitat a fost lămurit sau orice document necesar a fost semnat, pentru a evita deplasarea în timp scurt din nou la bancă.

“În cazul consumatorilor aflaţi în carantină sau izolare la domiciliu, operatorii financiari trebuie să aibă deschidere în vederea unor soluţii pe cale amiabilă”, a adăugat Paul Anghel.

În actualul context, Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a declarat sâmbătă seara că a avut discuţii cu sistemul bancar şi a cerut reprezentanţilor acestuia să găsească soluţii pentru amânarea, timp de două-trei luni, a plăţii ratelor.

“Am vorbit vineri cu sistemul bancar. Am avut discuţii informale. Şi asta a fost cerinţa mea către sistemul bancar: să găsească soluţii pentru amânarea, două- trei luni de zile, a ratelor. Bineînţeles, aici se va face în corelare cu regulamentul Băncii Naţionale. Dar sunt optimist că această soluţie va fi adoptată”, a spus Cîţu, la Digi 24.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)