Activele Piraeus Bank Romania au crescut anul trecut cu 16%, la peste doua miliarde euro, iar profitul brut s-a plasat la 3,3 milioane euro, peste nivelul din 2012, a anuntat marti institutia de credit, fara a preciza rezultatul din anul precedent.

Pentru 2012 nu au fost publicate indicatorii privind profitul. In 2011, banca raportase un profit brut de 31 milioane euro, in scadere cu 40%.

Soldul creditelor acordate a ajuns la finele anului trecut la peste 1,6 miliarde euro, in crestere cu 20% fata de 2012.

Totodata, valoarea depozitelor atrase a depasit un miliard de euro, cu 21% peste nivelul din anul precedent. “Avand in vedere premisele anului 2013, estimam ca Piraeus Bank Romania va continua sa-si imbunatateasca evolutia, sustinuta si de vestile bune care vin de la banca mama si ma refer aici in mod special la faptul ca, prin recenta emisiune de obligatiuni, pentru care interesul investitorilor internationali a fost atat de mare incat oferta a fost supra-subscrisa de sase ori, Piraeus Bank Group recastiga accesul la piata internationala de capital dupa o perioada de cinci ani”, a declarat intr-un comunicat Catalin Parvu, director general al Piraeus Bank Romania.

Bancile elene Piraeus Bank si Alpha Bank, prezente si in Romania, au iesit pe pietele internationale cu emisiuni de actiuni in valoare totala de 3 miliarde euro.

Piraeus a anuntat in urma cu doua saptamani ca a inceput un plasament de actiuni in valoare totala de 1,75 miliarde euro destinat investitorilor din strainatate, care va fi completat ulterior cu o oferta publica pentru investitorii din Grecia.

Investitorii straini revin in Grecia dupa sase ani de criza, odata cu incheierea programelor de finantare externa convenite cu UE si FMI, care au mentinut economia elena pe linia de plutire.

La sfarsitul anului trecut, Piraeus Bank Romania deservea circa 300.000 de clienti, cu o retea formata din 140 de sucursale.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)