Anthony Hassiotis, directorul executiv Bancpost, spune ca in Romania sunt prea multe banci care se bat pe un numar prea mic de clienti. „Totusi, este o populatie de 20 de milioane, dintre care doar jumatate au un cont. Dintre acestia, doar 4-5 milione pot fi tinta bancilor. Sistemul e overbanked – prea multe banci – sistemul bancar nu face atat de multi bani pe cat ar trebui”, considera Hassiotis.

Acelasi mesaj este transmis de presedintele Raiffeisen Bank – Steven van Groningen dar si de cel al RBS Romania – Henk Paardekooper: “sunt prea multe banci care fac acelasi lucru”.

Henk Paardekooper, RBS Romania, considera ca in piata “sunt prea multe banci care fac acelasi lucru”

“Nu consider ca vor intra noi jucatori pe piata in momentul de fata, mediul economic nu permite astfel de initiative, nu este momentul oportun. Foarte putine banci sunt dispuse sa intre pe o piata noua, avand in vedere ritmul de schimbare”, a spus Paardekooper.

 

Presedintele Raiffeisen Bank, Steven van Groningen, isi reafirma pozitia: piata ar trebui sa fie compusa din 4-5 banci universale.

“Criza a scos la suprafata diferentele dintre banci (…) Pe termen lung ar trebui sa fie doar patru banci universale (…) Daca ne uitam la Germania, Olanda … Cate banci mari exista acolo? Sau la piete competitive, ai Canon si Nikon, ai Coca Cola si Pepsi”, a spus Steven van Groningen la ZF Bankers Summit 2013.

El a explicat ca in acest moment dincolo de cererea limitata, bancile isi restructureaza costurile interne si optimizeaza activitatea pentru a reduce costul final al creditarii, dar se mentin factori exogeni, costuri sistemice, care provin din insolventa, reglementari si birocratie.

“Ambitia de a fi o banca universala in Romania nu mai este fezabila, sau costul e atat de mare incat nu are rost sa mai stai aici, (…) investesti in alta parte. Procesul de consolidare va continua fara indoiala”, a mai spus van Groningen.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)