Plafonul alocat programului Prima Casa se majoreaza si inca 5000 de potentiali beneficiari pot accesa credite pana la sfarsitul anului 2014, anunta FNGCIMM.

Pentru a raspunde cererilor potentialilor beneficari, Guvernul Romaniei a aprobat, in data de 21.10.2014, Hotararea pentru completarea art 3 din anexa nr 1 a HG 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului “Prima casa”. Conform hotararii de guvern, plafonul disponibil pana la 31
decembrie 2014 pentru emiterea de garanţii in cadrul programului, se majoreaza cu 400,5 milioane lei.

„Solicitarile de garantare ce au determinat majorarea plafonului programului „Prima Casa” cu inca 400,5 milioane de lei, reprezinta recunoasterea succesului acestui program cu mecanism simplu, precum si impactul economic si social pe care acesta continua sa il genereaze in randul romanilor. Pentru institutia noastra, gestionarea unui volum mare de contracte si de noi solicitari de garantare, constituie o validare a capacitatii institutionale si a experientei acumulate in a derula eficient si transparent programe guvernamentale de larga adresabilitate, ceea ce ne incurajeaza sa pornim cu incredere in derularea programului „Prima Masina”, anunta Silvia Ciornei, presedinte-director general FNGCIMM.

Prima Casa in cifre:

FNGCIMM a acordat aproximativ 126.200 de garantii, contracte incheiate in perioada 2009-2014, valoarea finanţarilor sustinute fiind de circa 4,8 miliarde Euro, numai in anul 2014 pana in prezent, numarul de garantii acordate in cadrul programului “Prima Casa” fiind de aproximativ 20.500, cu un numar de finantari accesate in valoare de circa 736 milioane euro.

In topul pe judete in funcţie de numarul de solicitari primite se gasesc: Municipiul Bucureşti cu 23,5% din total, judetul Ilfov cu 13,6%, judetul Cluj cu 7,1 %, judetul Timis cu 5,5 % si, apoi, judetele Constanta, Brasov, Sibiu şi Iasi cu procente cuprinse intre 3-5 %.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)