Potrivit studiului realizat de iVOX la începutul lunii martie, 70% dintre români consideră că antreprenoriatul reprezintă motorul creșterii economice, se arată într-un comunicat de presă remis de Raiffeisen Bank. Prin comparație, activitatea marilor companii este apreciată doar de 2 din 10 români.

Ideea lansării propriului start-up devine o opțiune tot mai prezentă în planurile de viitor ale românilor.

1 din 2 români declară că ar renunța la statutul de angajat, dar consideră că principalul obstacol pentru o afacere la început de drum este reprezentat de impredictibilitatea mediului fiscal și de nivelul ridicat al taxelor (74% dintre respondenți).

În contextul în care tot mai mulți dintre români sunt interesați să intre în lumea antreprenoriatului, Raiffeisen Bank a lansat, de curând, cea de a doua ediție a programului factory by RAIFFEISEN BANK, competiție care pune la dispoziția startup-urilor finanțări de până la 50.000 de euro.

Astfel, în luna martie, românii care se gândesc serios la deschiderea propriei afaceri își pot înscrie ideea în competiție si au șansa de a-și pune planurile în aplicare.

„Rolul programului factory by RAIFFEISEN BANK este de a oferi finanțarea necesară antreprenorilor din România care au un plan bun de afaceri si perspectiva dezvoltării lui. Firmele mici, antreprenoriale, reprezintă un pilon important din economia unei țări și, atat noi, ca bancă, cât și antreprenorii, avem responsabilitatea de a investi în afaceri care aduc beneficii comunităților din care facem parte”, a declarat Raluca Nicolescu, director executiv Aria IMM la Raiffeisen Bank.

Potrivit studiului iVOX, realizat în perioada 28 februarie – 07 martie 2019 la nivel național , 70% dintre români consideră că antreprenoriatul este motorul creșterii economice din țara noastră.

Dintre românii angajați, mai bine de jumătate (50,6%) ar dori să devină antreprenori.34% dintre românii care sunt angajați se gândesc să își deschidă propria afacere, cu condiția să obțină finanțare de la o bancă.

Ce tipuri de afaceri ar porni românii?

Dacă ar lua decizia de a porni propriul business, cei mai mulți dintre români, 36,75%, ar alege să îl construiască de la zero, folosindu-se doar de cunoștințele acumulate până în prezent. Aproape la fel de mulți, 33,44%, ar da o șansă propriilor hobby-uri și ar investi în dezvoltarea unei afaceri care să le pună în valoare competențele dezvoltate. Pe de altă parte, mai puțin de 14% dintre români consideră că, dacă ar intra în lumea antreprenoriatului, ar achiziționa o franciză sau ar duce mai departe o afacere de familie.

„Antreprenorii trebuie să știe că participarea la un program dedicat finanțării startup-urilor, cum este factory by RAIFFEISEN BANK, le oferă nu doar oportunități financiare, ci și șansa de a dezbate planul de afaceri cu o echipă de profesioniști. Astfel, antreprenorii vor ști de la început, care sunt avantajele, dar și responsabilitățile pe care o eventuală finanțare le atrage după sine. Prin factory by RAIFFEISEN BANK, ajutăm afacerile să prindă viață, într-un mod responsabil”, a adăugat Raluca Nicolescu.

Raiffeisen Bank își propune să fie alături de antreprenori în dezvoltarea lor personală și a afacerilor finanțate de bancă, prin acces la specialiști din diferite domenii, în functie de nevoile specifice ale clienților.

Finanțările oferite startup-urilor vor fi acordate de Raiffeisen Bank prin programul COSME, cu garanție de la Fondul European de Investiții. Competiția factory by RAIFFEISEN BANK se defășoară în 3 etape: înscrierea proiectelor (aflată în desfășurare până pe 31 martie), evaluarea proiectelor de către o comisie de specialiști (2-21 aprilie), susținerea propriului proiect (de către finaliști) în fața unui juriu (3-30 mai). Proiectele finanțate prin program vor fi anunțate la 31 mai și celebrate în cadrul Galei Factory, în luna iunie.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)