Astazi s-a iscat un scandal in agentia Raiffeisen Bank de la Unirii, unde cativa clienti cu credite in franci elvetieni au dorit sa faca mai multe plati succesive de un leu in contul ratelor de imprumut, cu scopul de a bloca activitatea agentiei.

Situatia a degenerat in momentul in care acesti clienti au fost indrumati catre ghiseul special pregatit de Raiffeisen Bank pentru ei, fapt pentru care institutia de credit a alertat politia.

Ca urmare a incidentelor, Raiffeisen Bank a decis sa limiteze depunerile de numerar consecutive, cu scopul achitarii ratelor la toate tipurile de credite, la un numar de cinci operatiuni/zi. Totodata, banca anunta ca in fiecare agentie exista deja un ghiseu special pentru clientii cu credite in franci elvetieni care doresc sa faca aceste plati.

Va prezentam in continuare anuntul de presa al Raiffeisen Bank

Raiffeisen Bank a luat nota de intentia unor clienti cu credite in CHF, declarata pe retelele de socializare, de a bloca activitatea unor agentii bancare prin depuneri succesive de sume de valori mici (un leu). Pentru a putea deservi toti clientii nostri am organizat in fiecare agentie cate un ghiseu special dedicat acestor operatiuni, astfel incat toti ceilalti clienti sa poata sa efectueze tranzactiile pentru care vin in agentii.

In cursul dupa–amiezii de 11 februarie, un grup de 10 clienti a dorit sa faca depuneri succesive de 1 leu sau mai putin intr-una dintre agentiile bancii din Bucuresti in scopul achitarii unor rate. Dupa ce au fost indrumati catre ghiseul dedicat acestor operatiuni, acestia au devenit violenti si au agresat verbal personalul agentiei precum si pe ceilalti clienti prezenti in agentie. In consecinta, a fost apelata sectia de politie din zona.

Raiffeisen Bank le cere scuze clientilor afectati de comportamentul persoanelor in cauza. De asemenea, consideram ca aceasta modalitate de exprimare constituie un abuz de drept.

Potrivit dispozitiilor art. 15 din Codul Civil, “niciun drept nu poate fi exercitat in scopul de a vatama sau pagubi pe altul ori intr-un mod excesiv si nerezonabil, contrar bunei-credinte”.

In acest context, am decis sa limitam depunerile de numerar consecutive, cu scopul achitarii ratelor la toate tipurile de credite, la un numar de cinci operatiuni/zi. Consideram ca fiind de rea-credinta actiunea celor care, pe de o parte, nu discuta cu banca situatia lor concreta, pe de alta parte aleg sa blocheze activitatea atat a bancii, cat si a celorlalti clienti.

Raiffeisen Bank reafirma disponibilitatea de a oferi solutii la problemele si solicitarile fiecaruia dintre clientii sai, fie prin completarea formularelor disponibile atat in agentii, cat si pe site-ul bancii www.raiffeisen.ro, fie prin apelarea serviciului de asistenta clienti la numarul de telefon 0800 802 02 02.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)