George Bontaș, directorul general al filialei Regnology din România.

Regnology, noua companie de tehnologie în domeniul reglementării și supravegherii rezultată din fuziunea a două entități reprezentative pentru piața de profil – BearingPoint Regulatory Technology (RegTech) și Vizor Software, oferă soluțiile proprii pentru Banca Națională a României și mai multe bănci locale. George Bontaș, directorul general al filialei Regnology din România, susține că țara noastră este un pilon important în strategia de dezvoltare a companiei de tehnologie. ”Avem o agendă ambițioasă de creștere. Creșterea organică și creșterea anorganică sunt la fel de importante în călătoria noastră viitoare. România este un hub excelent de identificare a persoanelor talentate, pasionate de tehnologie, care doresc să aibă un impact asupra transformării digitale viitoare a raportării. Numai în anul 2021, echipa noastră locală a crescut în mod organic cu 50%, ajungând la 170 de angajați. În anul 2022, vom continua să ne extindem și să ne consolidăm echipa din toate cele trei locații, București, Sibiu și Timișoara”, subliniază George Bontaș, în cadrul unui interviu acordat publicației BankingNews. Oficialul Regnology precizează, pe de altă parte, că supravegherea a devenit, în ultimii ani, foarte industrializată și profesionalizată. ”S-au realizat investiții masive în tehnologie și personal. În consecință, cerințele impuse de autoritățile de supraveghere băncilor individuale, în activitatea cotidiană a acestora, sunt în continuă creștere. Având în vedere această evoluție, băncile sunt din ce în ce mai dispuse să găsească soluții inovatoare și să externalizeze părți din soluțiile lor de raportare în domeniul reglementării către furnizori de servicii externi. Împreună cu Vizor, vom lucra pentru obiectivul nostru comun: asigurarea unei platforme globale care să aducă împreună autoritățile de reglementare și sectorul în vederea creării unei lumi financiare puternice, stabile, transparente și sustenabile”, explică George Bontaș.

Cum arată bilanțul companiei de consultanță în management și tehnologie BearingPoint după 14 ani de activitate pe piața din România și care sunt planurile de viitor? Ce servicii oferă compania pe piața locală și care sunt principalii clienți?

Regnology (fosta BearingPoint RegTech) nu mai face parte din societatea de consultanță BearingPoint de la sfârșitul anului 2020, când BearingPoint a vândut unitatea RegTech către societatea de investiții Nordic Capital. Am folosit acest brand până de curând, când i-am schimbat denumirea în Regnology. De mai bine de două decade suntem dedicați soluțiilor ce țin de tehnologia în domeniul reglementării („RegTech”), al riscurilor („RiskTech”) și al supravegherii („SupTech”), de schimbul automat de informații (AEOI) și de raportarea fiscală. Ne-am început povestea în România în anul 2007, când BearingPoint a deschis mai întâi un sediu local în București, urmat la scurt timp de sedii în Sibiu și Timișoara. Aici am început să construim echipe pentru a ne dezvolta produsele software, dar și pentru a le oferi clienților noștri servicii precum servicii administrate („managed services”) și de consultanță. Oferim operatorilor din întreaga lume servicii complete de-a lungul întregului lanț valoric în domeniul reglementării. Portofoliul nostru cuprinde de la soluții software împachetate pentru a fi instalate pe infrastructura clientului („on-premises”) la servicii administrate și fabrici de raportare în domeniul reglementării. Adițional avem organizația noastră puternică de consultanță, echipa care asigură o instruire continuă, servicii complete de asistență și organizarea de întalniri regulate a grupurilor de utilizatori. Clienții noștri din România sunt Banca Națională a României și bănci locale, însă echipa Regnology România oferă servicii și unei game largi de clienți internaționali.

Care sunt principalele obiective ale BearingPoint Regulatory Technology (Regnology) în România după încheierea acordului de achiziție încheiat în 2020 cu Nordic Capital și cum se traduce în perspectivă această tranzacție? Ce soluții software vor fi disponibile pentru clienții locali și care sunt direcțiile de dezvoltare?

Avem o agendă ambițioasă de creștere. Creșterea organică și creșterea anorganică sunt la fel de importante în călătoria noastră viitoare. În luna iunie 2021, ne-am unit forțele cu Vizor Software din Dublin, Irlanda, această societate fiind un lider mondial în tehnologie în domeniul reglementării și al supravegherii. Combinația RegTech-Vizor a urmat o motivație strategică clară, întrucât societățile noastre se potrivesc perfect și se completează ideal prin prisma portofoliilor noastre de soluții. Ambele societăți au avut rezultate foarte bune în zona tehnologiei din domeniul reglementării și al supravegherii. Mai mult, ne completăm în ceea ce privește zonele geografice în care activăm. În vreme ce RegTech se poate baza pe o clientelă numeroasă în Germania, Austria și Elveția și o prezență în creștere în zone adiacente precum Benelux, Irlanda, țările nordice și Regatul Unit, clienții Vizor se află în principal în Africa, Asia, Australia, Canada și Orientul Mijlociu. Făcând parte dintr-un grup, societățile noastre au o poziție optimă pentru a continua să crească. Împreună, RegTech și Vizor, denumite acum Regnology, furnizează soluții de raportare unui număr de peste 7.000 de firme, inclusiv bănci, societăți de asigurare și furnizori de servicii financiare. În același timp, facem posibilă colectarea și analizarea datelor de la 34.000 de firme din 60 de țări, inclusiv România, de către peste 50 de autorități de reglementare și fiscale. Pe de altă parte, România este un hub excelent de identificare a persoanelor talentate, pasionate de tehnologie, care doresc să aibă un impact asupra transformării digitale viitoare a raportării. Numai în anul 2021, echipa noastră din România a crescut în mod organic cu 50 %, ajungând la 170 de angajați. În anul 2022, vom continua să ne extindem și să ne consolidăm echipa din toate cele trei locații, București, Sibiu și Timișoara, pe măsură ce ne vom dezvolta practica și vom furniza mai multe servicii și mai multă valoare pentru clienții noștri români și internaționali.

De ce este important pentru băncile, societățile de asigurări, autoritățile de supraveghere și furnizorii de servicii financiare din România să apeleze la Regnology și care sunt avantajele acestui parteneriat pentru activitatea de zi cu zi?

Prin soluțiile noastre de raportare în domeniul reglementării, al managementului riscului și al managementului activelor și pasivelor, precum și prin soluțiile noastre de raportare fiscală în domeniul reglementării și raportare fiscală pentru clienți, le permitem băncilor și altor instituții financiare să crească eficiența proceselor lor de raportare în domeniul reglementării și al managementului riscului și al datelor. Prin oferta noastră SupTech, lucrăm pe scară largă cu bănci centrale, autorități de supraveghere și autorități fiscale. Tehnologia noastră sprijină peste 50 de autorități de reglementare de pe cinci continente în vederea colectării, validării, analizării și, adesea, remiterii datelor de la firmele reglementate de pe piața dată din țările lor către autorități supranaționale de reglementare, cum ar fi OCDE, Banca Reglementelor Internaționale (BRI), Banca Mondială, FMI, BCE, Autoritatea Bancară Europeană (ABE), Autoritatea Europeană de Asigurări și Pensii Ocupaționale (AEAPO) sau Autoritatea Europeană pentru Valori Mobiliare şi Piețe (AEVMP). Credem că deservirea întregului lanț valoric în domeniul reglementării (atât firme reglementate, cât și autorități de reglementare) ne permite să le oferim o valoare adăugată mult mai mare atât clienților noștri, cât și economiilor în ansamblu. Autoritățile de reglementare pot evalua riscuri și asigura stabilitatea piețelor financiare doar dacă beneficiază de date reale și de înaltă calitate. Prin soluțiile noastre din zona RegTech, sprijinim băncile să raporteze conform cerințelor Basel IV, cunoscute și drept raportarea ABE care acoperă raportarea comună (CoRep), raportarea financiară (FinRep), grevarea cu sarcini a activelor, planurile de finanțare, raportarea statistică, divulgarea, dar și raportarea națională și granulară, precum AnaCredit. Raportarea noastră fiscală acoperă raportarea DAC6, AEOI/CRS, FATCA, QI/QDD/871(m), precum și raportarea fiscală a clientului pentru clienți cu un patrimoniu net ridicat.

Ce soluții software Regnology au cea mai largă utilizare și care sunt direcțiile de dezvoltare ale companiei pentru viitorul mediu și lung?

Am pornit de la software de raportare în domeniul reglementării pentru bănci și, de-a lungul timpului, ne-am extins portofoliul cu soluții RegTech și SupTech pentru autorități de reglementare și societăți de asigurare, software pentru AEOI, raportare fiscală și a tranzacțiilor, precum și pentru managementul riscului și managementul activelor și pasivelor. De mai bine de 15 ani, oferim soluții software ca serviciu („Software-as-a-Service”/„SaaS”) și reglementare ca serviciu („Regulatory-as-a-Service”/„RaaS”). Pe termen mediu și lung, observăm o tendință puternică către servicii administrate și cloud. De la izbucnirea crizei financiare globale în urmă cu peste un deceniu, măsurile ample de reglementare au sporit siguranța sectorului în întreaga lume. În același timp, totuși, costurile ce țin de reglementare pentru bănci și furnizori de servicii financiare s-au majorat semnificativ. Deși inițiativele de reglementare importante din ultima vreme au fost finalizate în mare parte, presiunea la care este supus sectorul probabil va continua să crească. În ultimii ani, supravegherea a devenit foarte industrializată și profesionalizată. S-au realizat investiții masive în tehnologie și personal. În consecință, cerințele impuse de autoritățile de supraveghere băncilor individuale, în activitatea cotidiană a acestora, sunt în continuă creștere. Având în vedere această evoluție, băncile sunt din ce în ce mai dispuse să găsească soluții inovatoare și să externalizeze părți din soluțiile lor de raportare în domeniul reglementării către furnizori de servicii externi. Presupunem că mai mult de jumătate din băncile europene își vor externaliza procesele de raportare către furnizori de servicii externi în următorii cinci ani. Împreună cu Vizor, vom lucra pentru obiectivul nostru comun: asigurarea unei platforme globale care să aducă împreună autoritățile de reglementare și sectorul în vederea creării unei lumi financiare puternice, stabile, transparente și sustenabile.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)