BRD – Groupe Societe Generale, a doua banca din Romania dupa active, a anuntat astazi rezultatele anului 2011. Institutia de credit a inregistrat anul trecut un profit net de 465 mil. lei (109,7 mil. euro), in scadere cu 7% fata de 2010. Rezultatele financiare obtinute de BRD in anul 2011 reflecta atat persistenta unui mediu economic dificil, cat si transformarile intervenite pe piata financiar-bancara, se precizeaza intr-un comunicat de presa al BRD.

Potrivit oficialilor bancii, institutia si-a adaptat strategia si masurile operationale la acest context, reusind sa-si conserve baza de clienti activi si sa isi imbunatateasca eficienta operationala.La sfarsitul anului 2011, reteaua BRD numara 937 de unitati, cu un personal de 8.245 de angajati.

[quote_left]Desi caracterizat de o usoara crestere economica, anul 2011 a adus doar intr-o masura mica un reviriment la nivelul pietei bancare. Cererea de produse si servicii a ramas la un nivel scazut, piata creditarii fiind animata mai ales de clientii persoane fizice si de marile companii. – Guy Poupet[/quote_left]Volumul total al creditelor acordate clientelei a crescut cu 1,1% fata de anul 2010, pana la 33,5 miliarde lei, in special datorita cererii din partea clientelei de persoane fizice in cadrul programului “Prima Casa” si al campaniei “Restart”, dedicata refinantarii creditelor.

Venitul net bancar a atins 3.227 milioane lei, in scadere cu 9% fata de anul 2010, fiind afectat de declinul marjei nete de dobanda. Cu toate acestea, veniturile din comisioane au demonstrat rezilienta datorita contributiei comisioanelor aferente operatiunilor cu carduri si celor aferente unor angajamente extrabilantiere.

Depozitele clientelei la sfarsitul anului 2011 au crescut cu 0,9% fata de 31 decembrie 2010, ajungand la 30,2 miliarde lei, distributia pe mari categorii de clientela fiind sensibil egala (50,3% retail vs 49,7% corporate). Raportul credite/depozite se situeaza la un nivel de 111%, sub media sistemului bancar (116,7%), conform reprezentantilor bancii.

Cheltuielile operationale au fost mentinute sub control, ramanand stabile fata de nivelul inregistrat in anul 2010. Raportul cost/venit a fost de 42,7%, mult sub media sistemului bancar.

Rata de acoperire cu provizioane a creditelor indoielnice a atins 60% la sfarsitul anului (49% la sfarsitul anului 2010), cu un cost net al riscului in scadere cu 18% fata de sfarsitul anului 2010. Calitatea activelor BRD continua sa se situeze peste media sistemului bancar, nivelul creditelor neperformante fiind la sfarsitul anului 2011 de 12,2%, inferior cu aproximativ 190 de puncte de baza fata de media sistemului bancar.

“Desi caracterizat de o usoara crestere economica, anul 2011 a adus doar intr-o masura mica un reviriment la nivelul pietei bancare. Cererea de produse si servicii a ramas la un nivel scazut, piata creditarii fiind animata mai ales de clientii persoane fizice si de marile companii. Am reusit sa ne adaptam bine la aceasta situatie, concentrandu-ne pe imbunatatirea eficientei si reusind sa obtinem o profitabilitate confortabila”, a declarat Guy Poupet, Presedintele – Director General al BRD.

BRD – Groupe Societe Generale avea, la sfarsitul anului 2011, aproape 2,5 milioane clienti. La aceeasi data, BRD avea peste 2,2 milioane carduri valide si opera o retea de peste 1.500 ATM-uri si 24.000 de POS-uri. Totalul activelor bancii se ridica la 31 decembrie 2011 la 48,027 miliarde lei (11,12 miliarde euro).

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)