Raiffeisen Bank a obtinut un profit net de 96 milioane de euro in 2011, in crestere cu 16% fata de anul trecut, cand a fost de 83 milioane de euro. Cresterea profitului net intr-un context economic care se pastreaza dificil este datorata, in principal, calitatii bune a portofoliului de credite, unui nivel stabil al provizioanelor, precum si capitalizarii solide a bancii, se precizeaza intr-un comunicat de presa al bancii.

La sfarsitul anului 2011, valoarea totala a activelor Raiffeisen Bank era de 5,521 miliarde de euro, mai mare cu 8% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Volumul de credite administrate de banca a crescut cu 16% fata de 2010, ajungand la 3,53 miliarde de euro, in timp ce volumul de depozite a crescut cu 7%, pana la 3,95 miliarde de euro. Raportul credite/depozite era de 89% la sfarsitul lui 2011, fata de 83% la finele anului anterior. Rata solvabilitatii era de 10,9% la sfarsitul lui 2011, dovada a lichiditatii sanatoase si a capitalizarii foarte bune a bancii.

„Raiffeisen Bank a anuntat astazi un profit net de 96 milioane euro, un rezultat foarte bun in conditiile economice pe care le traversam in ultimii ani. Capitalizarea buna, precum si diversificarea surselor noastre de venituri ne-au permis sa crestem venitul bancii cu 6% si sa ne continuam dezvoltarea. Am reusit sa ne consolidam pozitia de banca puternica, pastrand in toata aceasta perioada un control strict asupra costurilor si o administrare prudenta a riscurilor. Vom continua in 2012 initiativele de eficientizare a bancii si de simplificare a proceselor, pentru mai buna deservire a clientilor”, a declarat Steven van Groningen, Presedinte si CEO al Raiffeisen Bank Romania.

In 2011, cheltuielile au crescut usor cu 3% ca urmare a unei contributii mai mari la fondul de garantare a depozitelor si a cresterii TVA. Raportul cost/venituri insa s-a imbunatatit, ajungand la 63,1%, fata de 64,5% in 2010, in primul rand datorita cresterii veniturilor.
Cheltuielile cu provizioanele au ramas neschimbate in 2011, la 48 milioane euro, in conditiile in care activitatea de creditare se mentine la un nivel destul de redus. Creditele neperformante au scazut pana la 6,4% la sfarsitul anului (fata de 7,6%, cat erau la sfarsitul lui 2010), in primul rand datorita calitatii foarte bune a creditelor noi acordate.

Segmentul corporatii a avut rezultate foarte bune si anul acesta, ramanand unul dintre pilonii de venituri si profitabilitate ai bancii in acesti ani dificili. Portofoliul de credite a crescut cu 20%, in timp ce depozitele au scazut usor, cu circa 4%. Tranzactiile au crescut atat ca numar cat si ca volum datorita cresterii numarului clientilor si a intensificarii activitatii clientilor existenti.

In ciuda cererii modeste pentru credite, zona de retail a cunoscut o crestere a activelor de circa 18%, in timp ce depozitele au crescut cu 15%. „Suntem multumiti de modul in care a evoluat segmentul IMM, 26% crestere pe zona de creditare si 17% crestere pe zona de pasive, fata de 2010. De asemenea ne-am consolidat pozitia pe segmentul clientilor de top si ne mentinem atentia asupra clientilor nostri de casa, pentru care trebuie creata valoare si care pot asigura crestere”, a spus Steven van Groningen

Activitatile de trezorerie au avut o contributie importanta la rezultatele bune ale bancii, reprezentand circa 17% din venituri. Portofoliul de titluri de stat, de circa 863 milioane euro (reprezentand 16% din active), asigura lichiditate optima bilantului contabil al bancii.

Baza de clienti a Raiffeisen Bank a ramas constanta in 2011, la aproximativ 2 milioane de persoane fizice, 100.000 IMM-uri si 8.000 de companii. La sfarsitul lui 2011, reteaua Raiffeisen Bank numara 543 de unitati (fata de 540 in 2010). Banca avea 5.911 angajati la sfarsitul anului 2011, fata de 6.104 in 2010.

Raiffeisen Bank pune la dispozitia clientilor si canale alternative, printre care Raiffeisen Online (Internet Banking) si Smart Mobile Banking, care au cunoscut o crestere importanta in 2011 atat in ceea ce priveste numarul de clienti (numarul de clienti persoane fizice a crescut cu aprox 31%) cat si din punctul de vedere al volumelor tranzactionate (pentru clientii persoane fizice valoarea tranzactiilor s-a dublat). In plus, Raiffeisen Bank are o retea de peste 1.100 de ATM-uri si 10.000 de POS-uri.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)