Romanii au … curaj. Nu, nu mai “sar” cu capul inainte cand vine vorba de banci. Merg la banca informati, stiu sigur ce produs vor si cat sunt dispusi sa plateasca. Semn ca majoritatea clientilor au inteles greselile trecutului. Datele BNR arata ca avem din nou dorinta de a ne imprumuta, este si normal.

Cererea de credite in lei este “pe val”, nu asa cum vor bancile, insa se simte “briza”. Piata imobiliara anunta preturi in crestere, pentru a treia luna consecutiv, semn ca imprumuturile ipotecare in lei sunt printre cele mai cautate. Si impuse…

Creditele ipotecare raman cel mai cautat produs bancar, in special creditele ipotecare diponibile prin programul Prima Casa. Cum acesta se acorda acum doar in moneda nationala, valoarea totala a creditelor ipotecare in lei s-a dublat in ultimul an, desi diferenta fata de valuta este considerabila…

Ce altceva mai vaneaza romanii?
Dupa avantul pe care il arata bancherii cand isi promoveaza produsele, as spune ca vine randul imprumuturilor destinate achizitiilor de masini. Creditul auto, pana acum inchis intr-un sertar, e gata sa atraga toate privirile. Iar clientii sunt tot mai interesati de piata auto.

Dupa o perioada de asteptare, creditul auto poate sa aduca noi contracte in buzunarul bancherilor. Iar bancherii s-au pregatit cu site-uri de prezentare produs, dedicate. Clientii pot accesa, de exemplu, www.creditulautomobil.ro si pot avea acces la informatiile Bancpost despre acest tip de imprumut.

Ce au invatat romanii?
Au invatat sa se fereasca de produsele scumpe, greu de achitat. Si nu au uitat ca aceste tipuri ce produse i-au bagat, pe cei mai multi, in Biroul de Credit. Datele ne arata ca cele mai ocolite produse bancare sunt cardurile de credit. Asta explica de ce in ultimii sase ani numarul cardurilor de debit a crescut cu aproape 2 milioane, in timp ce numarul cardurilor de credit a scazut cu 500.000.

 

Gabriela Dinu

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)