”Romania este o țară interesantă în materie de economii. Deși câștigurile salariale sunt preponderent în lei, un număr mare de români încasează remitențe din străinătate, în valută. La nivel de piață, majoritatea economiilor sunt în Lei, reprezentând 59% din totalul sumelor economisite”, a menționat, pentru publicația online www.BankingNews.ro, Roxana Petria, Director Dezvoltare Produse Persoane Fizice în cadrul ING Bank. Comparativ cu piața, clienții ING Bank preferă economiile în lei într-o măsura mai mare: 66% din sumele economisite în conturi fiind în lei. În opinia directorului, ”în general, românii preferă depozitele pe termen mediu-lung, însă, în același timp, mulți dintre clienți caută flexibilitate și acces simplu la sumele economisite”.

Anul 2019 poate fi privit dintr-o perspectivă economică pozitivă, având în vedere creșterea veniturilor individuale și scăderea ratei șomajului, ceea ce s-a reflectat și în situația depozitelor. Sumele economisite de către clienții ING Bank au crescut comparativ cu anii precedenți. ”Oferim clienților noștri diverse instrumente pentru ca economisirea să devină un obicei: conturi de economii și depozite ce se pot deschide instant direct din Home’Bank (canalul principal de banking al clienților noștri), posibilitatea de a-și automatiza economiile prin recurențe, dobânzi speciale pentru sumele noi aduse, dar și o gamă de fonduri mutuale. Procentul clienților care economisesc, din totalul clienților ING, crește de la an, deși la nivelul întregii piețe, încă ne situăm sub media înregistrată în Europa de Vest. În 2020, vom continua să fim un partener în parcursul financiar al fiecărui client”, a precizat Roxana Petria.

Oficialul instituției de credit olandeze subliniază faptul că ING Bank înseamnă mobile banking pentru clienții săi. ”Telefonul mobil este centrul interacțiunii cu banca și principalul canal de banking al acestora. Această preferință se remarcă și în ceea ce privește depozitele – mai exact, 90% din produsele de economisire ING sunt deschise prin intermediul Home’Bank”, explică Roxana Petria.

ING Bank pune accent pe economisirea recurentă și flexibilă prin intermediul contului de economii (versus economisirea tradițională în depozite la termen), pe deschiderea și gestionarea produselor de economii online, direct din Home’Bank. Astfel, clienții ING care economisesc sunt obișnuiți cu utilizarea produselor și serviciilor digitale, sunt deschiși către tehnologie, încasează venituri peste medie, recurente într-un cont ING și locuiesc sau lucrează preponderent în orașe. ”De asemenea, prinde contur un segment important, în creștere – format îndeosebi din tineri, care percep economisirea ca pe o modalitate de a pune periodic din salariu niște bani deoparte, într-un cont separat, „de care nu te atingi”, cu scopul de a avea o rezervă pentru cheltuieli neprevăzute sau pentru obiective pe termen scurt și mediu (vacanță, mașină etc)”, a evidențiat Roxana Petria.

În opinia sa, nivelul de educație financiară a crescut semnificativ față de perioada de dinainte de criză. În primul rând, datorită accesului facil la tehnologie și rețele sociale. De asemenea, clienții acordă mai mult timp documentării înainte de a lua o decizie, compară ofertele și cer feedback de la alți utilizatori în rețelele de social media. Și nu în ultimul rand, un rol important in educația financiară l-au avut și băncile, pentru că au făcut pași importanți privind simplificarea limbajului folosit în explicarea produselor, transparența și claritatea informațiilor, precum și oferirea de produse digitale și consultanță personalizată.

În urmă cu 10 ani, depozitele erau, în majoritatea cazurilor, singura metodă folosită pentru a pune bani deoparte. Astăzi, gama de produse folosită de clienți este mult mai variată: conturi de economii, asigurări, contribuții la pensii facultative și investiții in fonduri mutuale.

Clienții ING Bank preferă să își țină economiile în produse de economisire care le permit accesul simplu la bani; astfel, sumele din conturile de economii reprezintă 81% din totalul sumelor economisite în lei la ING. Strategia băncii este de a promova, în special, soluțiile de economisire constantă, automată, în timp ce pe termen lung propunem clienților produse alternative, cum ar fi fondurile mutuale și asigurările de viață.

În același timp, clienții ING Bank preferă contul de economii deoarece acesta oferă un grad mai mare de flexibilitate: îl pot deschide online direct din Home’Bank, depun foarte ușor bani prin transfer instantaneu din contul curent și pot oricând umbla la bani fără să piardă dobânda acumulată.

”Pentru a ajuta clienții să economisească constant, oferim opțiunea de economisire automată, recurentă: aceștia își setează o singura dată suma și data de transfer, apoi lunar, totul se întâmplă automat din contul curent în contul de economii. Oferim o dobândă standard competitivă, iar pentru sumele noi economisite, oferim clienților posibilitatea de a primi o dobânda specială, mai mare”, a punctat Roxana Petria.

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)