Obiectivul strategic al EximBank pentru 2014 ramane sustinerea cat mai multor proiecte de business care sa contribuie la dezvoltarea capitalului autohton si a comunitaților locale, iar banca are si capacitatea si disponibilitatea de fi alaturi de mediul de afaceri pentru obtinerea unor performanțe relevante, a spus Traian Halalai, la o intalnire cu intreprinzatorii din Timisoara.

”Anul trecut am inceput un proiect de comunicare directa cu oamenii de afaceri și am organizat cateva intalniri cu comunitatile de afaceri locale. Feedback-ul pe care l-am avut ne-a convins ca trebuie sa continuam acest proiect. Am ales Timisoara pentru a deschide seria intalnirilor din acest an pentru ca se numara printre cele mai bune destinatii pentru afaceri, datorita implicarii autoritatilor, dar si infrastructurii bine dezvoltate. Pentru ca avem ca misiune sprijinirea afacerilor, este locul in care trebuie sa fim. EximBank este o resursa de exploatat pentru societațile timisene si cred ca impreuna putem implementa proiecte de business de impact pentru comunitatea locala, pentru economie in general”, a mai spus Traian Halalai.

La intalnirea de la Timisoara, au participat peste 80 de manageri ai companiilor din regiune (precum Continental Automotive Products, Elba, Pasmatex, Azur, Combinatul Agroindustrial Curtici, Grafoprint, Lipoplast, Prompt, DeltaTel etc.), dar si reprezentanti ai autoritatilor locale: Marian Vasile – vicepresedintele Consiliului Judetean Timis, Eugen Dogariu – prefectul judetului Timis, Liliana Onet – subprefect, Nicolae Robu – primarul Timisoarei si Dan Diaconu – viceprimar Timisoara.

“Timisoara este un pol social-economic de prim rang, care polarizeaza toata partea de vest a tarii, concentrand activitati complexe si dinamice care o plaseaza pe locul al doilea la nivel national, dupa Bucuresti. Urmarim ca prin eficientizarea sistemului administrativ si reducerea birocratiei, prin asigurarea infrastructurii de sustinere a afacerilor, sa asiguram zonei o crestere economica stabila si diversificata. Credem ca atat autoritațile locale, cat și bancile trebuie sa fie mult mai flexibile cu mediul de afaceri, iar faptul ca EximBank este aici nu poate decat sa confirme disponibilitatea bancii pentru susținerea afacerilor si creșterea investițiilor in zona”, a spus Eugen Dogariu, prefectul judetului Timis.

Pe parcursul anului trecut, EximBank a organizat intalniri cu oamenii de afaceri la Ploiesti, Constanța, Cluj, Galați, Oradea, Targu Mureș și Sibiu, evenimente care au reunit peste 350 de reprezentanti ai companiilor si ai autoritatilor locale.

“Comunitațile locale de afaceri au fost foarte deschise la invitația noastra de a participa la astfel de intalniri, iar pentru noi este o modalitate eficienta de a vedea cum evolueaza economiile locale. Avand aceste informații, putem reacționa in ton cu cerințele companiilor”, a mai spus presedintele EximBank.

EximBank este o institutie specializata al carei portofoliu de produse, axat pe cele trei directii de actiune – finantare, garantare si asigurare, permite bancii sa sustina activitatea si dezvoltarea exportatorilor, a IMM-urilor si a companiilor ce deruleaza proiecte in domenii prioritare pentru dezvoltarea economiei, in special a celor ce contribuie la absorbtia de fonduri europene.

Potrivit datelor financiare preliminare, banca a incheiat anul 2013 cu un profit net de aproape 50 de milioane de lei, nivel de patru ori mai mare fața de 2012, datorita dinamizarii activitații comerciale și gestionarii eficiente a resurselor. Modelul de business implementat – concentrat pe creșterea continua a calitații activitații – a determinat o majorare a expunerii totale a bancii cu 30% fața de anul anterior, pana la circa cinci miliarde de lei.

Banca deține o rețea de 16 unitați – Bucuresti, Bacau, Brasov, Buzau, Cluj, Constanta, Craiova, Deva, Galați, Iași, Oradea, Pitești, Ploiești, Targu Mureș, Timisoara si Sibiu – iar operatorii economici pot obține informații suplimentare prin intermediul site-ului www.eximbank.ro.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)