[dropcap]U[/dropcap]nele banci au inclus in strategia de promovare realizarea unui cont pe Facebook, cel mai cunoscut site de socializare, in ideea de a interactiona cu proprii si/sau potentialii clienti. In acest fel, institutiile de credit pot relationa si isi pot face publicitate, avand costuri insignifiante intr-un mediu care a devenit indispensabil pentru tot mai multi romani. Chiar daca avantajele relationarii pe Facebook sunt incontestatibile, nu multe sunt bancile care profita la maximum de avantajele comunicarii pe Facebook, construindu-si profiluri profesioniste si/sau funny si actualizandu-si permanent pagina. Daca vrei sa alcatuiesti topul bancilor pe Facebook dupa numarul de prieteni adunati, vei avea surpriza, nu tocmai placuta, sa observi ca cele mai multe profiluri ale institutiilor de credit nu se bucura de popularitatea la care te-ai fi asteptat. 7 banci mari din Top 10 dupa active, respectiv Raiffeisen Bank, ING Bank, Bancpost, UniCredit Tiriac Bank, Alpha Bank, CEC Bank si Volksbank sunt aproape inexistente pe Facebook. Cele mai multe dintre aceste institutii au optat pentru realizarea unei pagini de companie, asa numita Fan Pages, in care nu pot acumula prieteni si nu pot posta mesaje.

[quote_left]Singurele banci care au activitate pe profilul de Facebook, in adevarul sens al cuvantului, sunt BCR, Garanti Bank, Banca Transilvania, BRD, Credit Europe Bank (cu Card Avantaj) si Libra Bank.[/quote_left] Interesant si deloc surprinzator, cea mai mare banca din Romania, BCR, conduce si topul bancilor pe Facebook avand o pagina cu aproape 30.000 de prieteni. BCR actualizeaza permanent profilul cu informatii noi privind activitatea bancii. Pe locul al doilea, Garanti Bank aduna aproape 25.000 de prieteni. Pagina de profil a bancii este impresionanta, adaptata si personalizata site-ului de socializare. Probabil directiva aplicarii acestei strategii de promovare agresiva pe Facebook a venit din Turcia, de acolo de unde banca mama se bucura de un real succes pe Facebook, adunand peste 770.000 de prieteni. Subliniez acest lucru deoarece nu acelasi lucru se aplica spre exemplu in ceea ce-i priveste pe ungurii de la OTP Bank, banca mama avand o prezenta puternica pe Facebook cu peste 35.000 de prieteni, in timp ce OTP Bank Romania nu are niciun cont pe site-ul de socializare. Institutia de pe locul al treilea al acestui top este Banca Transilvania care se apropie cu pasi repezi de 14.000 de prieteni. In acest caz discutam despre un profil de Facebook haios, cu foarte multe informatii si imagini, actualizate aproape zilnic. Zanul Bancii Transilvania isi face datoria si pe Facebook, asumandu-si aproape rolul de mascota. Vine BRD la distanta considerabila fata de celelalte doua banci, cu aproape 4.500 de prieteni. Este de amintit si de subliniat faptul ca BRD a organizat anul trecut, in premiera pentru bancile din Romania, o intalnire online pe propria pagina de Facebook cu persoanele interesate de programul guvernamental Prima Casa. Inainte de a incheia, vreau sa fac referire, fara a avea legatura cu acest clasament, si la pagina Raiffeisen Comunitati de pe Facebook, care este un ONG pastorit de Raiffeisen Bank si care a adunat aproximativ 5.500 prieteni.

Topul bancilor pe Facebook

1. BCR – 29.685
2. Garanti Bank – 24.700
3. Banca Transilvania – 13.808
4. BRD – 4332
5. Credit Europe Bank (CardAvantaj) – 1.490
6. Libra Bank – 1440

Editor BankingNews

Project Manager & Editor al publicaţiei online www.BankingNews.ro. Are o experienţă vastă, de peste 20 de ani, în domeniul mass-media. A ocupat, de-a lungul timpului, rolul de editor şi/sau funcţii de conducere în cadrul redacţiilor unor ziare şi reviste, precum "Cronica Română", "România Liberă", "Curierul Naţional", "Independent", "Agenda Construcţiilor" etc. Se simte bine în mediul virtual, unde a dezvoltat numeroase proiecte, fiind fondator sau co-fondator al www.ghiseulbancar.ro, www.banisiafaceri.ro, www.bankingjobs.ro şi www.cafeneauabancara.ro.

Leave a Reply

  • (not be published)