Care sunt bancile pe care le prefera romanii? Raspunsul vine de la Trusted Brands 2014, cel mai important studiu de piata asupra consumatorului in Europa, realizat de Reader’s Digest in 10 tari, printre care si Romania.

Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a paisprezecea editie in Europa si a noua editie in Romania, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea consumatorilor in acest an.

La categoria “Banci”- Banca Transilvania a depasit premiata de pana acum, BCR.

La categoria “Carduri de credit”, Visa este marca cea mai apreciata de romani.

La categoria “Asigurari” compania Astra Asigurari este marca favorita.

 

Trusted Brands 2014 s-a desfasurat concomitent in 10 tari europene, printre care si Romania, respondentii avand la dispozitie pentru a alege 20 de categorii comune celor 10 tari si un numar de maximum 18 categorii locale. Este important sa subliniem ca participantii la sondaj nu au primit variante de raspuns, ci au fost rugati sa nominalizeze ei insisi marcile in care au incredere si sa le evalueze apoi in functie de “Calitate”, “Valoare excelenta”, “Imagine puternica”, “Intelegerea nevoilor clientilor” si „Responsabilitate sociala”.

Studiul a fost realizat in perioada septembrie – noiembrie 2013, iar respondentii au fost selectati din baza de date de clienti activi ai Reader’s Digest din cele 10 tari europene.

In Romania, s-au inregistrat 4.831 de chestionare completate. Selectarea esantionului consultat a fost efectuata astfel incat sa reflecte profilul populatiei din fiecare tara. Procesarea datelor si a rezultatelor a fost operata de catre compania britanica Wyman Dillon Ltd.

 

Gabriela Dinu

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)