Din totalul creditelor luate de populatie de la banci, numai 20% au fost pentru achizitia de locuinte, restul de 80% indreptandu-se spre cumpararea de bunuri de consum, a declarat Adrian Vasilescu, consilierul guvernatorului BNR. “Din cele sapte milioane de persoane care au luat credite in Romania, numai 250.000 au folosit banii pentru achizitia sau constructia de case. Acest lucru reprezinta un semnal foarte rau, pentru ca reflecta faptul ca puterea de cumparare sau de a lua credite a populatiei este mica. In procente, numai 20% din totalul creditelor luate de populatie de la banci au fost pentru achizitia de locuinte, restul de 80% indreptandu-se spre cumpararea de bunuri de consum’, a afirmat Vasilescu la un post TV.

“Clauzele abuzive” s-au transormat in “clauze contestate”

Dupa ce au inteles ca a recunoste existenta clauzelor abuzive “in ograda ta” nu este tocmai un lucru onest, oficialii din BNR le-au rebotezat!

“In ceea ce priveste problema asa-numitelor ‘clauzelor abuzive’, de care se vorbeste la ora actuala, noi la Banca Nationala nu le numim clauze abuzive, ci clauze contestate”, a precizat Vasilescu.

 

Declaratiile de la BNR demonstreaza ca au existat “clauze abuzive”

„Se dezbate faptul ca sistemul bancar trebuie sa se schimbe, sa nu mai existe banci <prea mari ca sa cada>”, declara Vasilescu in luna mai, adaugand ca bancile au nevoie de transparenta, „sa incheie cu clientii contracte care sa nu mai lase loc niciunui fel de clauze abuzive”.

“Clauzele abuzive sau neabuzive sunt contracte pe care le-au semnat oamenii care au luat credite. Tot intr-un stat de drept, cand semnezi ceva iti asumi. Faptul ca nu am inteles, nu am stiut cum e cu riscul valutar este, sa spunem, un argument”, a afirmat Mugur Isarescu.

“Nu exista cluze abuzive acceptabile. Orice clauza abuziva trebuie eliminata, iar cel care a fost pagubit trebuie sa fie despagubit”, a declarat viceguvernatorul BNR Bogdan Olteanu, in luna septembrie.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)