In 15 martie se serbeaza Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor.  A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons lanseaza Campania Nationala de Educare si Informare a Consumatorilor in Domeniul Financiar – Bancar, sub egida Campaniei Nationale “o9atitudine!”. Sprijinita de BNR, campania se vrea a fi un indrumator, un pion in schimbarea mentalitatilor. Cum? Cu ajutorul …bancilor, girat de Guvern. Campania de informare este sprijinita de Volksbank, banca implicata in multe procese cu clientii nemultumiti.
Iata comunicatul de presa:

Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor se sarbatoreste in data de 15 martie incepand cu anul 1962, cand presedintele american John Fitzgerald Kennedy a rostit discursul ce a stat la baza Cartei Drepturilor Consumatorilor. Carta contine principiile esentiale in jurul carora s-a construit, la nivel international, legislatia privind drepturile consumatorilor: dreptul la siguranta, dreptul de a fi informat, dreptul de a alege, dreptul de a fi auzit.

Urmand aceste directii, Campania Nationala de Educare si Informare a Consumatorilor in Domeniul Financiar – Bancar are ca principal obiectiv modelarea constructiva a mentalitatii cetateanului roman si transformarea benefica a acestuia dintr-un cetatean pasiv intr-un cetatean activ. A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons isi propune, prin lansarea acestei campanii, sa contribuie la cresterea nivelului de educare si informare a consumatorilor din Romania cu privire la serviciile financiar – bancare, precum si la schimbarea mentalitatii si atitudinii consumatorilor in raport cu drepturile si obligatiile lor in acest domeniu.

in acest sens, campania se va concentra pe dezvoltarea unor centre de consiliere a consumatorilor, in cadrul carora atat membri ai asociatiei, cat si parteneri externi cu experienta in domeniul serviciilor financiar-bancare, protectiei consumatorilor si solutionarii alternative a disputelor, vor furniza informatii specifice si vor acorda asistenta necesara unei mai bune intelegeri a sectorului financiar-bancar.

“Programul de educare si informare a consumatorilor in domeniul financiar-bancar este parte din Campania Nationala <o9atitudine!>, demarata de A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons in scopul imbunatatirii capacitatii de autoprotectie individuala si asociativa a consumatorului din Romania”, a declarat Sorin Mierlea, presedintele A.N.P.C.P.P.S. Romania. “Sectorul financiar-bancar reprezinta un domeniu cu care majoritatea cetatenilor interactioneaza frecvent, insa nu de putine ori fara o informare prealabila si o baza solida de cunostinte. Actiunile campaniei de informare lansate astazi isi propun sa incurajeze comportamentul civic, proactiv al consumatorului, facandu-l pe deplin constient de oportunitatile si riscurile din acest domeniu, dar si sa armonizeze relatiile intre consumatori si institutiile financiar-bancare in vederea solutionarii unor eventuale situatii conflictuale”.

Presedintele A.N.P.C.P.P.S. Romania a adaugat: “Avem astazi placerea sa anuntam ca Volksbank Romania este prima institutie privata de profil care se alatura demersului A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, in vederea dezvoltarii unei relatii personalizate cu consumatorii, comunicand cat mai transparent si eficient cu acestia. Valorificand experienta personalului si implicand resurse pentru succesul campaniei de constientizare, Volksbank va implementa puncte de informare in cadrul sucursalelor bancii din Iasi, Alba, Cluj, Bucuresti, Oradea, unde clientii vor putea solicita detalii pe teme de protectia consumatorilor in ceea ce priveste produsele si serviciile financiar-bancare. Clientii vor primi asistenta din partea expertilor Volksbank si ai A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, intr-un interval orar prestabilit, accesul la informatie desfasurandu-se intr-un mod transparent si dinamic. Dorim sa multumim, pe aceasta cale, Volksbank Romania pentru sprijin, implicare si deschiderea catre consumatorii de servicii financiar-bancare”.

Volksbank saluta intentia A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons de a demara campania de informare si educare si sustine activ acest program ca parte dintr-un demers strategic in domeniul protectiei consumatorilor”, a declarat Lucian Cojocaru, Vicepresedinte Volksbank Romania. “Ne vom implica in dezvoltarea campaniei utilizand toate resursele necesare, intrucat dorim sa devenim un partener de incredere pentru clientii nostri. Volksbank a invatat din experientele trecute, iar aceasta campanie, din care suntem onorati sa facem parte, reprezinta un nou pas in crearea unui cadru sanatos de colaborare cu consumatorii serviciilor noastre. Invitam autoritatile publice si asociatiile reprezentative din domeniu sa ne sustina spre a transforma aceasta initiativa intr-un proiect de succes”.

Campania Nationala de Educare si Informare a Consumatorilor in Domeniul Financiar – Bancar se va derula pe parcursul a 12 luni si are ca obiectiv cresterea gradului de constientizare a consumatorilor, cu ajutorul centrelor de consiliere create. Volksbank Romania va sprijini acest proiect prin dezvoltarea de puncte de informare in cadrul sucursalelor bancii. Echipele coordonatoare de experti implicate in proiect vor participa la sesiuni de formare, conform unui calendar stabilit de A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons si Volksbank Romania.

 

 

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)