Volksbank investeste sume mari in “spalarea imaginii”, insa acest lucru nu conteaza cand pierzi lupta dupa lupta. Instantele din tara au aratat ca banca are mari probleme in consolidarea unei relatii oneste cu debitorii sai, chiar daca se lauda (conform mesajului publicitar promovat pe parcursul anului 2012, cand a demarat perioada de reconstruire a imaginii) ca relatia banca-client este una speciala: “de 12 ani, cu si despre oameni!”.

Parteneriatul lipseste cu desavarsire, iar Volksbank demonstreaza ca a face afaceri in Romania inseamna profit cu orice pret. O arata si ultima decizie a instantei, care a demonstrat ca Volksbank a impus unui client un comision abuziv, printr-o masura abuziva: un act aditional semnat la presiunea bancii. Pentru prejudiciul adus consumatorului, in urma comportamentului contractual al institutiei bancare, instanta a hotarat ca institutia de credit trebuie sa acorde clientului si daune morale.

Comunitatea clientilor Volksbank este cea mai numeroasa si reprezinta un model pentru celelalte grupuri de discutii

Este cunoscut ca romanii care au luat credite de la Volksbank s-au asociat pentru a lupta impotriva clauzelor abuzive impuse de banca. Exista Procesul National Colectiv contra Abuzurilor Volksbank si ACCBAR, cele mai organizate grupuri impotriva bancii. Insa, mai exista si alte grupuri de sprijin, precum:

Grup Yahoo : http://finance.groups.yahoo.com/group/ClientiVB_Bucuresti/
Forum Clienti Volksbank Romania : http://clientivb.dyndns.org/
Blog : http://clientivb.wordpress.com/
Facebook : https://www.facebook.com/PNCVB

Instanta anuleaza comisionul de administrare impus abuziv

In data de 17.04.2013, a fost pronuntata de catre Judecatoria Sector 2 sentinta civila nr. 6513 in dosarul 33271/300/2012, prin care s-a constatat nulitatea absoluta a unei clauze vizand perceperea comisionului de administrare din cuprinsul unui act aditional semnat de catre client „in baza OUG 50/2010”. Acest comision avea aceeasi valoare cu comisionul de risc stabilit prin contractul initial. Prin acelasi act aditional se modifica, de asemenea, cuantumul si tipul dobanzii din fixa in variabila.

Completul de judecata a analizat conditiile in care a fost semnat actul aditional, modalitatea in care consumatorul a fost informat sau dezinformat, continutul  notificarile transmise de catre banca in care acestuia i se spunea ca trebuie sa semneze acest document „in vederea aplicarii dispozitiilor OUG 50/2010”.

Prin solutia pronunta s-a stabilit ca S.C. Volksbank Romania S.A. este obligata sa nu mai incaseze comisionul de administrare si sa returneze toate sumele achitate cu titlu de comision de risc/de administrare platite in baza conventiei de credit si a actului aditional de la data semnarii pana la zi, la care se adauga dobanda legala. In plus, aceasta trebuie sa perceapa pe intreaga perioada a derularii conventiei dobanda fixa initiala, fara a se tine cont de actul aditional ulterior.  Hotararea poate fi atacata cu recurs si este executorie, adica trebuie aplicata imediat.

Remember:

Volksbank si-a mintit clientii si cu privire la deciziile impuse de BNR

Volksbank si- a dezinformat clientii in 2008, dupa ce a trimis informari catre toti deponentii care aveau un credit, ca vor plati in 2009 rate mai mari fata de cele prevazute in graficele de rambursare, scumpirea creditelor fiind pusa pe seama politicii monetare a Bancii Nationale a Romaniei.

Guvernatorul Mugur Isarescu, a iesit public in februarie 2009, declarand ca banca centrala a luat masuri “drastice” impotriva conducerii unei banci, care a trimis 40.000 de scrisori catre clienti, prin care ii anunta ca mareste dobanzile la credite din cauza ca banca centrala nu relaxeaza politica monetara.

“Masurile au fost drastice, dar nu in sensul destituirii, pentru ca o banca tot timpul trebuie sa aiba un conducator. S-a solicitat actionarului punerea in ordine la nivelul conducerii bancii pentru instabilitate emotionala. Cand am fost intrebat de ce sunt asa dur eu le-am raspuns ca sunt un ecologist si cand ati trimis 20.000 de scrisori ati taiat 4 copaci, iar cand ati trimis 40.000 de scrisori ati taiat 8 copaci”, a spus Isarescu. Guvernatorul Bancii Centrale a mai explicat ca efectul scrisorilor trimise catre clientii bancii a fost “devastator si a pus toata tara pe jar”.

Gabriela Dinu

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)