Grupul bancar austriac Volksbank a decis sa schimbe structura companiei si sa infiinteze noua banci regionale prin fuziunea institutiilor bancare de dimensiuni mici, planul de vanzare a filialei din Romania nesuferind, insa, niciun fel de modificare. “Planul de reorganizare al Grupului Volksbank AG nu afecteaza sub nicio forma subsidiara din Romania. Actionarii continua sa caute un investitor strategic, conform calendarului deja agreat si comunicat inca din 2010 si continua sa sustina subsidiara locala prin injectii de capital si linii de finantare, astfel incat toate cerintele de adecvare a capitalului sa fie intrunite in orice moment”, se arata intr-o declaratie a Volksbank Romania.

Restructurarea grupului presupune ca bancile mici si mijlocii sa fuzioneze, pentru a forma noua banci regionale si trei institutii de servicii bancare specializate, care sa asigure grupului o prezenta mai puternica pe piata decat o fac in prezent cele 44 de entitati regionale Volksbank si sapte institutii specializate, potrivit comunicatului emis de grup.

“Ma bucur ca aceasta strategie de viitor este sustinuta de bancile Volksbank. Ideea celor noua banci regionale este sa asigure o platforma solida pentru Volksbank din Austria, pentru a-si avansa profitabilitatea si a creste actiunile pe pietele de capital”, a declarat Stephan Koren, director general al grupului.De asemenea, institutia centrala, Österreichische Volksbanken, va fi impartita in doua organisme, toate sarcinile institutiei centrale urmand sa fie transferate catre o entitate regionala Volksbank, care se va numi, cel mai probabil, Volksbank Wien-Baden.

Planul concret de separare, precum si aspectele legale ale restructurarii vor fi stabilite in urmatoarele saptamani. Termenul pentru incheierea procesului de restructurare este prima jumatate a anului viitor. Tot atunci, corpul central Österreichische Volksbanken va iesi din sistemul de raspundere solidara, in care se gaseste alaturi de bancile Volksbank independente regionale.

in pofida acestor schimbari, operatiunile retelei de filiale Volksbank vor continua sa actioneze ca pana in prezent.

in 2012, Comisia Europeana a aprobat planul de restructurare dezvoltat de catre Österreichische Volksbanken, ca urmare a crizei financiare si economice, in vederea restabilirii profitabilitatii pe termen lung.

in acest plan este inclusa si vanzarea subsidiarei din Romania, care trebuie sa se realizeze pana la sfarsitul anului 2015.

Veniturile subsidiarei din Romania au scazut anul trecut cu 8%, de la 130,3 milioane de euro la 119,9 milioane de euro. La finele lui 2013, Volksbank Romania avea active de 3,09 miliarde de euro, de la 4,704 miliarde de euro in 2012.

Institutia de credit a inregistrat anul trecut pierderi de 103,6 milioane de euro, mai mici cu 38,5% fata de cele raportate de banca in 2012, cand au atins 168,5 milioane de euro. Majoritatea pierderilor au fost generate de provizioane.

in prezent, grupul Österreichische Volksbanken este detinut, in procent majoritar, de 67 de “Volksbank-uri” (banci cooperatiste) independente, avand peste 550 de unitati bancare si peste 1,5 milioane clienti.

Grupul austriac a vandut in acest an subsidiara locala de leasing, Volksbank Leasing Romania, alaturi de cea din Polonia, catre grupul polonez Getin Holding, care a intrat pe piata romaneasca la sfarsitul anului trecut prin achizitia bancii Romanian International Bank (RIB).

Banca a fost nevoita sa vanda operatiuni din Europa Centrala si de Est ca urmare a conditiilor impuse de Comisia Europeana pentru ajutorul financiar primit de Volksbank de la statul austriac in contextul crizei financiare.

Volksbank Romania este detinuta de vehiculul VBI Beteiligungs (Austria) in proportie de 99,99%, in contextul vanzarii diviziei Volksbank International, fara subsidiara din Romania, catre Sberbank, din Rusia.

Grupul Volksbank detine 51% din actiunile VBI Beteiligungs, iar DZ Bank AG / WGZ Bank AG din Germania si BPCE din Franta au cate 24,5%.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)