În perioada 22-26 martie 2021, are loc Global Money Week

Banca Națională a României a lansat un nou produs de educație financiară având ca obiectiv promovarea și explicarea principalelor concepte din domeniul financiar-bancar în rândul copiilor și tinerilor, în vederea formării unor abilități și deprinderi legate de economisire, creditare, inflație, planificare financiară etc.

Astfel, printr-o seria de videoclipuri animate elevii vor descoperi, într-o manieră accesibilă și atractivă, informații despre rolul băncii centrale, precum și despre subiecte ca elaborarea unui buget de venituri și cheltuieli, funcțiile banilor, stabilitatea prețurilor sau relația dintre cerere și ofertă.

BNR organizează, în perioada 22-26 martie 2021, sub egida “Săptămâna Mondială a Banilor” (Global Money Week), mai multe activități educative pe teme financiar-bancare adresate elevilor, având ca scop creșterea nivelului de educație și incluziune financiară în rândul acestora.

BNR propune 4 episoade prin care tinerii vor afla despre rolul BNR, bani și inflație, bugete, venituri, cerere și ofertă

În primul episod, Ana, Radu și bunicul lor decoperă rolul Băncii Naționale a României, ce funcții îndeplinește și care este relația acesteia cu băncile comerciale.

În episodul II protagoniștii învată despre banii și inflația. Ce funcții au banii și cum se poate asigura o bancă centrală că aceștia nu-și modifică valoarea? Ana și Radu vă prezintă, într-un nou episod de educație financiară, care este obiectivul fundamental al BNR, la ce ne gândim când vorbim despre bani și în ce forme îi putem întâlni.

Episodul III este dedicat veniturilor și cheltuielilor. De ce este important să ne stabilim un buget atunci când urmează să plecăm într-o vacanță? Ana și Radu își întocmesc, împreună cu bunicul lor, primul buget de venituri și cheltuieli, descoperind avantajele economisirii și investițiilor inteligente.

În episodul IV, lecția vizează cererea, oferta și formarea prețurilor libere. Ana și Radu îl însoțesc pe bunicul lor la piața de pește, unde descoperă că prețurile oscilează în funcție de cerere și ofertă, determinând consumatorii să-și adapteze comportamentul de cumpărare în vederea obținerii celui mai bun preț pentru un produs sau un serviciu.

Toate episoadele de educatie financiară propuse de BNR le găsiți AICI

 

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)