Noi reguli pentru bănci, IFn-uri și casele de amanet.

Noi reguli pentru bănci, IFN-uri și casele de amanet. Din 17 septembrie 2022, informarea clienților despre procedurile de insolvență devine obligatorie, potrivit unui ordin ANPC. Mai precis, instituțiile bancare, cele nebancare (IFN) și casele de amanet sunt obligate să informeze clienții despre procedurile de insolvență a persoanelor fizice.

Ordinul ANPC va  intra în vigoare în termen de 60 de zile, adică din 17 septembrie 2022

“A fost dispusă afișarea de către operatorii economici care activează pe teritoriul României, în contact direct cu consumatorul-persoană fizică, a unei plachete speciale, menită să atragă atenția asupra procedurilor de soluționare alternativă a litigiilor – SAL și asupra Platformei SOL a Comisiei Europene, cu același rol, în cazul comerțului online.

Totodată a fost dispus ca, pentru corecta informare a consumatorilor și pentru a le oferi acestora posibilitatea de a afla informații referitoare la modul în care pot avea acces la procedurile legale privind insolvența persoanelor fizice, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare, precum și casele de amanet să aibă obligația de a afișa o placheta specială, informativă, în acest sens.

Scopul amplasării acestor înscrisuri, la loc vizibil, în spațiul de comercializare sau de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, este acela de a înlesni accesul consumatorilor la entitatea de soluționare alternativă a litigiilor, din cadrul ANPC, și la procedurile de tip SAL, în vederea soluționării pe cale amiabilă a reclamațiilor acestora, precum și, după caz, la procedura de insolvență a persoanelor fizice”, potrivit ANPC.

De asemenea, prestatorii de servicii financiar-bancare și nebancare precum și casele de amanet care administrează site-uri de vânzări produse și servicii sunt obligați să afișeze o pictogramă pe prima pagină a site-ului. Anunțul va trebui să aibă asociat un link care duce către secțiunea Insolvență persoane fizice din cadrul paginii oficiale a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.

Așa cum prevede Legea 151/2015, există trei proceduri de insolvență a persoanelor fizice:

-procedura de insolvență pe bază de plan de rambursare a datoriilor
-procedura judiciară de insolvență prin lichidare de active
-procedura simplificată de insolvență

Comisarii ANPC vor putea verifica, după scurgerea termenului de 45 de zile, modul în care au fost puse în practică aceste prevederi.

Editor BankingNews

Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.

Leave a Reply

  • (not be published)