Dupa amenzile de aproape 1 milion de lei si constatarea unor nereguli grave in contractele de credit, ANPC vine in sprijinul consumatorului. “Clientii pot cere toate datele de care au nevoie la banca, pentru ca este un drept al lor si nu un cadou oferit de banca” sustine presedintele ANPC, Mihail Meiu.

Sfaturi de la ANPC:

– sa obtina  informatii complete referitoare la conditiile de creditare, sa compare ofertele de pe piata si sa ia decizia tinand cont de nevoile si de posibilitatile financiare de care dispun pentru restituire;
– orice credit functioneaza prin intermediul unui cont curent care are costuri de administrare, retragere numerar etc. si  se adauga la cele aferente creditului;
– sa verifice cu atentie costurile totale pe care urmeaza sa le suporte, raportand aceste costuri la nivelul  procentual de dobanda pe care banca il ofera si sa aleaga oferta pe care o considera cea mai avantajoasa;
– sa solicite bancii, la lichidarea creditelor, incetarea contractului si emiterea unei adrese care sa ateste faptul ca au fost stinse toate obligatiile dintre parti.

Bancile “omit” sa-si informeze clientii

Mihail Meiu, Presedintele ANPC, a declarat la Antena 3 ca bancile au fost amendate, fiecare, in medie cu 10.000 lei, pentru ca au incalcat legile si practica politici incorecte fata de consumator. Domnia sa a precizat ca a gasit constracte fara sa fie stipulata dobanda sau alte comisioane.

In total bancile au incasat amezi de aproape 1 milion lei.

Publicatia online www.bankingnews.ro este cea mai completa sursa de informatii financiar-bancare, fiind structurata pe doua componente distincte, ambele avand acelasi rol: informarea exacta a publicului larg cu privire la produsele si serviciile financiar-bancare disponibile pe piata romaneasca de profil.

Leave a Reply

  • (not be published)