Stiri BancareStiri Bancare
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Reading: Octombrie, luna Europeană a Securității Cibernetice. ARB, Poliția Română și Directoratul Național de Securitate Cibernetică lansează #sigurantaonline, o campanie de informare despre cum ne protejăm de fraudele online
Share
Notification Show More
Latest News
Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR
Stiri de top
Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere
Stiri de top
Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”
Stiri de top
Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”
Stiri de top
UniCredit raportează un profit record de 2,6 miliarde euro în T3 2025. Andrea Orcel: Suntem pe cale să livrăm cel mai bun an din istoria UniCredit. Ce profit își propun italienii până în 2027
Stiri de top
Aa
Stiri BancareStiri Bancare
Aa
  • Prima pagina
  • Stiri de top
  • Analize
  • Interviuri
  • Opinii
  • Informații financiare
Follow US
© BankingNews - Toate drepturile rezervate
Stiri Bancare > Blog > Stiri de top > Octombrie, luna Europeană a Securității Cibernetice. ARB, Poliția Română și Directoratul Național de Securitate Cibernetică lansează #sigurantaonline, o campanie de informare despre cum ne protejăm de fraudele online
Stiri de top

Octombrie, luna Europeană a Securității Cibernetice. ARB, Poliția Română și Directoratul Național de Securitate Cibernetică lansează #sigurantaonline, o campanie de informare despre cum ne protejăm de fraudele online

Gabriela Dinu
Last updated: 14/10/2021 11:47
Gabriela Dinu 4 ani ago
Share
Campania #SiguranțaOnline a debutat cu un experiment online. Utilizatorul primește indicii clare despre cum să recunoască o tentativă de fraudă
SHARE
Campania #SiguranțaOnline a debutat cu un experiment online. Utilizatorul primește indicii clare despre cum să recunoască o tentativă de fraudă

Asociația Română a Băncilor (ARB) împreună cu Poliția Română și Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) lansează campania #SiguranțaOnline pentru informarea cetățenilor în vederea protejării împotriva fraudelor online prin accesarea platformei sigurantaonline.ro.

Campania de educație digitală a cetățenilor este menită să ofere cele mai bune practici de securitate cibernetică, prin accesarea platformei sigurantaonline.ro, pentru a evita ca românii să devină victimele atacurilor cibernetice. România se clasează în topul țărilor europene cu cele mai bune și rapide conexiuni de internet potrivit rapoartelor privind Indicele Economiei și Societății Digitale (DESI), dar cu un nivel scăzut al educației digitale. Astfel, 49% dintre locuințele din România sunt abonate la servicii de bandă largă de foarte mare viteză, România situându-se astfel pe locul 5 în UE.

Cu toate acestea, mai puțin de o treime dintre cetățeni au competențe digitale cel puțin elementare. Potrivit statisticilor DNSC, 90% din atacurile cibernetice sunt îndreptate asupra utilizatorului obișnuit. Factorul predominant ce facilitează aceste atacuri este eroarea umană, lipsa informației sau a pregătirii adecvate.

Campania #SiguranțaOnline a debutat în luna Europeană a Securității Cibernetice cu un experiment online. Prin intermediul campaniei, au fost postate mai multe bannere de test cu mesaje de tip phishing pe diferite site-uri pentru a testa ușurința cu care oamenii dau click pe un banner în momentul în care li se propune un câștig sigur. Astfel, în 6 zile de campanie, peste 6700 de persoane au dat click pe un banner care le promitea un câștig sigur (55%), câștigarea unor aparate de folosință îndelungată (38%), investiții sigure (5%) sau o vacanță de vis (2%). Majoritatea celor care au dat click sunt bărbați (60%) cu vârsta între 35-54 ani. După accesarea banner-ului de test, cetățenii au fost redirecționați către sigurantaonline.ro unde au fost invitați să completeze un quiz prin care să aprofundeze mai multe sfaturi despre cum să se protejeze online.

Începând de azi, acest quiz online poate fi completat de către toți cei care vor să își măsoare nivelul de educație cybersecurity. Datele introduse de utilizatori nu trebuie sa fie reale, iar site-ul nu colectează date cu caracter personal. Quiz-ul a fost dezvoltat special pentru campania #sigurantaonline și oferă utilizatorilor atât posibilitatea să își testeze rezistența la fraudele online cât și să afle informații utile navigării în siguranță pe Internet. Pe parcursul quiz-ului, participanții se confruntă cu mostre de atacuri tip phishing și smishing inspirate din diferite incidente întâlnite în online. Pentru fiecare întrebare utilizatorul primește indicii clare despre cum să recunoască o tentativă de fraudă, cum să evite să devină victimă a infractorilor cibernetici și cum trebuie să procedeze dacă a fost fraudat online

You Might Also Like

Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR

Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”

UniCredit raportează un profit record de 2,6 miliarde euro în T3 2025. Andrea Orcel: Suntem pe cale să livrăm cel mai bun an din istoria UniCredit. Ce profit își propun italienii până în 2027

TAGGED: frauda, SMIShing, securitate cibernetica, fraude online, Politia Romana, educație digitală, educație cybersecurity, cybersecurity, Asociatia Romana a Bancilor, #sigurantaonline, phishing, Directoratul Național de Securitate Cibernetică, ARB
Gabriela Dinu 14/10/2021
Share this Article
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
By Gabriela Dinu
Follow:
Editor al publicaţiei online www.bankingnews.ro. A participat activ nu numai în managementul şi dezvoltarea proiectului, ci a adoptat şi o implicare directă în activitatea editorială, fiind atrasă de munca redacţională. A descoperit pasiunea pentru jurnalism atunci când a făcut parte din echipa care a lansat portalul www.ghiseulbancar.ro. Așa că îşi asumă rolul de editor, alcătuind, de cele mai multe ori, materiale de analiză.
Previous Article Banca Transilvania lansează Practic BT Verde, cel mai ieftin credit de nevoi personale din oferta băncii. Acesta este destinat achiziţionării de aparatură, electrocasnice, soluţii de mobilitate urbană, echipamente sau materiale prietenoase cu mediu
Next Article Raiffeisen Bank a lansat noi servicii de internet si mobile banking pentru IMM-uri. Raluca Nicolescu: ”Noile aplicații online sunt intuitive și aduc un plus de siguranță în desfășurarea operațiunilor bancare”
- Publicitate -
Ad image
- Publicitate -
Ad image
Ad image
Ad image
Ad image

Alte articole

Premieră. Oradea este primul oraș din România care introduce plata biletelor de transport prin cod QR RoPay, cu sprijinul BCR

11 ore ago

Studiu ING. „Vocea lumii” și curajul de a fi tu însuți: jumătate dintre români au fost descurajați când au ales o meserie sau o afacere

o zi ago

Alegerile personale și curajul de a nu asculta „gura lumii” atunci când vine vorba de bani. Valentin Tătaru explică de ce „Fac ce vreau!” poate deveni un act de curaj antreprenorial. ING lansează campania „Liber să tot fii”, pentru că așa cum spune Diana Mihai, „suntem un brand optimist”

o zi ago

Raiffeisen Bank lansează docu-serialul „#TotCeNeUnește: Povești din Comunitate”, o serie despre oameni și cauze care schimbă România. Laura Mihăilă: ”Cred că adevărata valoare a unei comunități se măsoară în oamenii care aleg să fie acolo — să se implice, să asculte, să găsească soluții și să inspire”

o zi ago

Primul proiect online de jurnalism financiar-bancar din România.

Ne găsiți și pe

© BankingNews - Toate drepturile rezervate

  • Despre BankingNews
  • Contact
  • Publicitate
Folosim cookies pentru a va oferi o experienta cat mai placuta pe site-ul bankingnews.ro. Mai multe detalii despre politica noastra referitoare la protectia datelor cu caracter personal puteti vedea aici: GDPR - Politica de Confidentialitate Setari CookieAccepta
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Întotdeauna activate
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SALVEAZĂ ȘI ACCEPTĂ

Removed from reading list

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?